Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Proiectul de lege care modifica Statutul functionarilor publici, sesizat de Guvern la CCR

de Marius Matei 12 Iul. 2016 564

Proiectul de lege care modifica Statutul functionarilor publici, sesizat de Guvern la CCR
Guvernul a sesizat Curtea Constitutionala a Romaniei cu privire la proiectul de lege pentru modificarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, adoptat de Parlament in 22 iunie, potrivit unui comunicat de presa al Executivului.


Guvernul a cerut CCR exercitarea controlului de constitutionalitate asupra amendamentelor aduse acestei legi, adoptate in plenul Camerei Deputatilor in calitate de camera decizionala, avand mai multe obiectii.

"Unul dintre amendamentele adoptate la acest proiect de lege vizeaza reglementarea acordarii, pentru personalul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici (ANFP), inclusiv demnitarii, a unui spor pentru risc si suprasolicitare neuropsihica de 50%, aplicat salariului de baza lunar, care face parte din acesta si care constituie baza de calcul pentru sporuri si alte drepturi care se acorda in raport cu salariul de baza", se spune in comunicat.

Referitor la aceste prevederi, Executivul considera ca, incepand cu anul 2011, salarizarea personalului din sectorul bugetar este reglementata prin Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si prin legile de salarizare elaborate in baza prevederilor acestei legi.

"Potrivit prevederilor art. 1 alin (2) din Lege, drepturile salariale ale personalului bugetar sunt si raman, in mod exclusiv, cele prevazute in Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare. Nici Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, si nici legea anuala de salarizare nu reglementeaza posibilitatea acordarii sporului pentru risc si suprasolicitare neuropsihica de 50% pentru personalul ANFP, constituind, asadar, un drept salarial nou", potrivit Executivului.

Acordarea unui astfel de spor de risc ar avea, dupa calculele Guvernului, un impact bugetar de circa 1,89 milioane de lei in plus fata de cheltuielile de personal aprobate in bugetul institutiei pentru anul 2016. "Introducerea unei astfel de reglementari are si o componenta discriminatorie fata de personalul celorlalte institutii si autoritati publice si poate crea premisele unor solicitari similare din partea acestora, precum si actiuni in instanta din partea functionarilor publici, pentru acordarea acestui spor. In acest sens, potrivit calculelor Executivului, acordarea unui astfel de spor pentru intreg personalul incadrat in functii publice ar genera un impact bugetar suplimentar de 3,4 miliarde de lei, anual", mai afirma Executivul. De asemenea, Guvernul considera nejustificata necesitatea acordarii unei astfel de majorari salariale pentru intreg personalul ANF., in conditiile in care nu este definita activitatea specifica ce presupune acordarea unor drepturi salariale suplimentare.

Executivul mai spune ca in modificarile adoptate de Parlament nu se indica sursa de finantare si, potrivit articolului 138, alineatul 5 din Constitutie, nicio cheltuiala bugetara nu poate fi aprobata fara stabilirea sursei de finantare.

"In acelasi sens, art 15. din Legea nr.500/ 2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, dispune ca 'in cazul in care se fac propuneri de elaborare a unor proiecte de acte normative/masuri/politici a caror aplicare atrage micsorarea veniturilor sau majorarea cheltuielilor aprobate prin buget, se va intocmi o fisa financiara'", arata Guvernul.


Aceasta fisa, se mentioneaza in comunicat, trebuie sa contina impactul asupra bugetului general consolidat, tinand cont de: schimbarile anticipate in veniturile si cheltuielile bugetare pentru anul curent si urmatorii patru ani, estimari privind esalonarea creditelor bugetare si a creditelor de angajament, in cazul actiunilor anuale si multianuale care conduc la majorarea cheltuielilor, si masurile avute in vedere pentru acoperirea majorarii cheltuielilor sau a minusului de venituri, pentru a nu influenta deficitul bugetar. "Astfel, exista riscul ca impactul suplimentar generat de aplicarea acestei masuri sa nu poata fi acoperit din bugetul aprobat prin Legea bugetului pentru anul 2016, lege adoptata de Parlamentul Romaniei. Mai mult decat atat, acest lucru ar crea premisele unui dezechilibru bugetar si, posibil, depasirea tintei de deficit (2,95% din PIB, dupa metodologia ESA), cu consecinta incalcarii Tratatului de la Maastricht", potrivit comunicatului transmis de Executiv.
Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Control si preventie in unitatile bugetare

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Control si preventie in unitatile bugetare"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit