Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Respectarea "statutului de sinistrat" in Romania si la nivel de UE promovarea, recunoasterea si definirea "statutului de refugiat in urma dezastrelor naturale majore"

de Mihaela Croitoru 12 Feb. 2018 36

Respectarea
Partidul Ecologist Roman aduce din nou in atentia opiniei publice, a Statului Roman si a institutiilor abilitate, clarificarea statutului de sinistrat in Romania, in sensul in care, in prezent nu se respecta legislatia in vigoare.



In zonele in care s-au produs alunecari de teren din care amintim zona Izvoarele, jud. Galati si mai ales, zona Alunu, din judetul Valcea, unde numeroase gospodarii si familii sunt grav afectate, autoritatile din Ministerul Mediului, din Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, agentiile teritoriale, cat si comisarii regionali si comisarii Garzii Nationale de Mediu, au uitat sa-si indeplineasca atributiile, respectiv, sa-si faca datoria pentru care sunt bine platiti de toti romanii. Le reamintim ca in conformitate cu prevederile Legii Protectiei Mediului, cap. XIV- Atributii si raspunderi, la art. 75, lit. Y, acestea aveau datoria de a propune, in urma constatarii dezastrelor produse in aceste localitati, declararea lor prin Hotarare a Guvernului ca " zone de risc inalt" si sa elaboreze impreuna cu alte autoritati publice, centrale si locale, programe speciale pentru inlaturarea riscului survenit in aceste zone, care trebuiau aprobate prin Hotarare a Guvernului.


In urma acestui demers, populatia afectata trebuia sa capete "statutul de sinistrat" si sa beneficieze de toate drepturile conferite de lege, inclusiv de refacere cu fonduri guvernamentale a gospodariilor distruse, cat si a bunurilor afectate.


Observam cum lipsa de viziune in preventie a Parlamentului privind reglementarea legislativa in directia protectiei mediului inconjurator, precum si ignoranta autoritatilor abilitate privind monitorizarea factorilor economici care au legatura directa sau tangentiala cu componentele de mediu, conduc la crearea dezastrelor naturale in tara noastra. In egala masura, una din cauzele care genereaza aceste dezastre este chiar activitatea antropica, care nu a reusit sa intre in parteneriat durabil cu mediul inconjurator.


Pe de alta parte, schimbarile climatice afecteaza in mod continuu configuratia continentelor, nivelul oceanului planetar, distributia asezarilor umane si a populatiei din zonele costiere si/sau litorale, schimba repartitia teritoriala a zonelor agricole traditionale, afecteaza principalele resurse de hrana si apa ale comunitatilor umane. Efectul acestor dezastre naturale va fi multiplu si greu cuantificabil, afectand viata, sanatatea, siguranta existentiala a omului, bunurile lui materiale, libertatea si bunastarea individului, conducand la o saracire in masa a tuturor comunitatilor umane.


n acest context, Partidul Ecologist Roman lanseaza in spatiul public termenul de "refugiat in urma dezastrelor naturale majore", face un apel de peocupare si promovare la nivel european de/ catre Statul Roman si ridica spre dezbatere urmatoarele ingrijorari :


- modul cum trebuie definit la nivel international si mai ales cum se dobandeste statutul de refugiat in urma dezastrelor naturale majore


- ce obligatii si ce drepturi trebuie sa aiba un refugiat in urma dezastrelor naturale majore ?


- ce obligatii si ce indatoriri trebuie sa aiba statul gazda fata de acesti refugiati, in vederea evitarii conflictului cu comunitatile existente ?


- daca acesti refugiati sunt victimele unei defectuase gestiuni a mediului inconjurator la nivel planetar, ce obligatii trebuie sa isi asume organismele internationale atat fata de refugiati cat si fata de statul gazda?


Prin dezastre naturale majore intelegem: inundatii, vulcanism, , seisme catastrofale, secete prelungite sau calote glaciare etc.


 


Sursa: europa.eu


 


 

Autor: Mihaela Croitoru



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "Legea achizitiilor publice. Reguli de publicitate si contraventii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit