Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Romania trebuie sa imbunatateasca inspectia tehnica auto, pentru a sustine siguranta rutiera

de Mara Dobrin 30 Ian. 2018 206

Romania trebuie sa imbunatateasca inspectia tehnica auto, pentru a sustine siguranta rutiera
Romania este unul dintre cele sase state membre carora Comisia Europeana le-a solicitat recent sa transpuna Pachetul privind inspectia tehnica auto, adoptat in 2014, al carui scop este de a imbunatati inspectia vehiculelor in UE si, prin urmare, siguranta rutiera.


Acest pachet este format din trei directive ale UE pe care statele membre trebuiau sa le transpuna pana la 20 mai 2017. Cu toate acestea, pana in prezent, Cipru, Cehia, Germania, Irlanda, Romania si Slovacia nu au facut acest lucru sau l-au facut doar partial.


In primul rand, Cehia, Romania si Slovacia nu au adoptat, publicat si comunicat Comisiei masurile nationale de transpunere a normelor actualizate cu privire la inspectia tehnica periodica a autovehiculelor si a remorcilor acestora (Directiva 2014/45/UE). Directiva reglementeaza autoturismele, camioanele, autobuzele, remorcile grele, motocicletele si tractoarele de mare putere si defineste elementele care trebuie testate in timpul inspectiilor tehnice auto, metodele de testare, defectele si evaluarea acestora. De asemenea, directiva introduce cerinte minime privind infrastructura de inspectie, formarea inspectorilor si organismele de supraveghere.


In al doilea rand, Cipru, Irlanda si Slovacia nu au adoptat, publicat si comunicat Comisiei masurile nationale de transpunere a normelor actualizate privind documentele de inmatriculare pentru vehicule (Directiva 2014/46/UE). Aceasta directiva impune statelor membre sa instituie registre electronice de inmatriculare a vehiculelor, cu continut armonizat, si defineste procedura care trebuie urmata in cazul in care vehiculul nu trece inspectia tehnica periodica.


In al treilea rand, Cehia, Germania, Irlanda si Slovacia nu au adoptat, publicat si comunicat Comisiei masurile nationale de transpunere a regimului actualizat pentru controlul tehnic in trafic al vehiculelor comerciale (Directiva 2014/47/UE). Aceasta directiva prevede norme comune pentru controlul tehnic in trafic al camioanelor, autobuzelor, remorcilor grele si tractoarelor de mare putere. Comisia a transmis aceste solicitari sub forma de avize motivate.


Toate statele membre in cauza au acum la dispozitie doua luni pentru a raspunde; in caz contrar, Comisia poate decide sa le trimita in fata Curtii de Justitie a UE.


Despre procedurile privind pachetul lunar de decizii


Prin pachetul sau lunar de decizii in constatarea neindeplinirii obligatiilor, Comisia Europeana urmareste actionarea in justitie a statelor membre care nu si-au indeplinit obligatiile ce le revin in temeiul legislatiei UE. Aceste decizii, care vizeaza diverse sectoare si domenii de politica ale UE, au scopul de a asigura aplicarea corespunzatoare a legislatiei UE, in beneficiul cetatenilor si al intreprinderilor.


Principalele decizii adoptate de Comisie in luna ianuarie includ 21 de scrisori de punere in intarziere, 67 de avize motivate si 8 trimiteri in fata Curtii de Justitie a Uniunii Europene. Totodata, Comisia inchide 86 de cazuri in care diferendele cu statele membre in cauza au fost solutionate fara a fi necesara continuarea procedurii de catre Comisie.



Sursa: europa.eu


 


 

Autor: Mara Dobrin



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat

Va oferim Cadou - Raportul Special Gratuit "GDPR in Institutiile Publice - Ghid detaliat"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016