Cheltuielile din devizul general cu bunuri si servicii - ce prevede legea?

de Florentina Buzea 04 Oct. 2024 231

Cheltuielile din devizul general cu bunuri si servicii - ce prevede legea?
"Cheltuielile de consultanta si cheltuielile privind organizarea procedurii de achizitie prevazute in devizul general al obiectivelor de investitii ANGHEL SALIGNY, reprezinta cheltuieli cu bunuri si servicii sau cheltuieli de investitii?" Raspunsul specialistilor:


Art. 10 din HG 907/20I6 prevede:

 

(1) Devizul general este partea componenta a studiului de fezabilitate sau a documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii, prin care se stabileste valoarea totala estimativa, exprimata in lei, a cheltuielilor necesare realizarii unui obiectiv de investitii.
(2) Devizul general se structureaza pe capitole si subcapitole de cheltuieli. In cadrul fiecarui capitol/subcapitol de cheltuieli se inscriu cheltuielile estimate aferente realizarii obiectului/obiectelor de investitie din cadrul obiectivului de investitii.
(2^1) In cadrul devizului general se vor cuprinde cheltuieli destinate acoperirii eventualelor diferente de costuri determinate de lucrarile care pot aparea pe parcursul fazelor de proiectare si asistentei tehnice pe durata de executie, ca urmare a completarii sau optimizarii solutiilor tehnice stabilite la fazele anterioare. Sumele cu aceasta destinatie constituie marja de buget si pot fi utilizate pana la finalizarea, potrivit prevederilor art. 12, a elaborarii/definitivarii proiectului tehnic de executie si a detaliilor de executie. In cazul contractelor de achizitie publica de lucrari care includ proiectarea, sumele aferente marjei de buget se vor utiliza in conformitate cu legislatia in domeniul achizitiilor publice ce face referire la modificarile contractuale.


(...)
(5) Pe parcursul executiei obiectivului de investitii, devizul general se poate revizui prin grija beneficiarului investitiei/investitorului, prin compensarea cheltuielilor intre capitolele/subcapitolele de cheltuieli care intra in componenta lucrarilor de constructii-montaj din devizul general, cu incadrarea in valoarea totala de finantare.
(5^1) In limita indicatorilor tehnico-economici prevazuti in documentatiile tehnico-economice aprobate potrivit dispozitiilor art. 7 alin. (7) si art. 9 alin. (4), diferentele de sume rezultate la capitolele/subcapitolele din devizul general intocmit la faza studiu de fezabilitate sau documentatie de avizare a lucrarilor de interventii si capitolele/subcapitolele din devizul general rezultat in urma finalizarii procedurilor de achizitii se pot utiliza pentru majorarea sumelor prevazute la orice capitol/subcapitol din devizul general, cu respectarea prevederilor din legislatia in domeniul achizitiilor publice.

 

Devizul general se structureaza pe capitole si subcapitole de cheltuieli.

In cadrul fiecarui capitol/subcapitol de cheltuieli se inscriu obiectele de investitie (la cap. 4 si, dupa caz, la subcap. 1.2, 1.3, 2, 3.1, 5.1) sau natura cheltuielilor (la celelalte capitole/subcapitole).


Valoarea lucrarilor de constructii-montaj (C+M), inclusa in valoarea totala a devizului general, exprimata in lei, cuprinde cheltuielile prevazute la cap./subcap. 1.2, 1.3, 1.4, 2, 4.1, 4.2, 5.1.1 din devizul general.


   
Organizarea procedurilor de achizitie face parte din Capitolul 3. Subcapitolul 3.6

 

Cuprinde cheltuieli aferente organizarii si derularii procedurilor de achizitii publice:

a) cheltuieli aferente intocmirii documentatiei de atribuire si multiplicarii acesteia (exclusiv cele cumparate de ofertanti);
b) cheltuieli cu onorariile, transportul, cazarea si diurna membrilor desemnati in comisiile de evaluare;
c) anunturi de intentie, de participare si de atribuire a contractelor, corespondenta prin posta, fax, posta electronica in legatura cu procedurile de achizitie publica;
d) cheltuieli aferente organizarii si derularii procedurilor de achizitii publice.

Consultanta face parte din Capitolul 3. Subcapitolul 3.7
Cuprinde cheltuieli efectuate pentru:
 3.7.1. managementul de proiect pentru obiectivul de investitii;
3.7.2. auditul financiar.

Astfel, avand in vedere ca, Capitolul 3 si subcapitolele 3.6. si 3.7 din devizul general nu fac parte din obiectivele de investitii, rezulta ca acestea sunt cheltuieli cu bunuri si servicii.


Un raspuns oferit in octombrie 2024, de catre expertii de la PortalInstitutiiPublice. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si administratie publica.

Florentina Buzea Autor: Florentina Buzea
Florentina Buzea este consultant, consilier juridic si expert in achizitii publice cu o experienta profesionala de 4 ani in domeniul achizitiilor publice in institutii publice. Este licentiata in stiinte juridice si detine un Master cu specializare in Management (Universitatea Constantin Brancoveanu Pitesti - Departament Studii de Masterat si Postuniversitare de Perfectionare), dar si un Master cu specializare in Drept comunitar (Universitatea Danubius Galati - Facultatea de Drept). 

Are o experienta profesionala de 20 ani in domeniul dreptului muncii, dreptului comercial, contencios administrativ si drept civil, executari silite, consultanta de specialitate si reprezentare in fata instantelor de judecata. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016