de Ioana Stoica 14 Apr. 2023 4610 |
"Cine poate intra in componenta comisiei de receptie servicii, in cadrul unei institutii publice? Sunt persoane care nu pot face parte din aceasta comisie?" Raspunsul specialistului:
Din analiza prevederilor Legii 98/2016 privind achizitiile publice, OUG 80/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea 98/2016 privind achizitiile publice si OPANAP 1017/2019 privind aprobarea structurii, continutului si modului de utilizare a Documentatiei standard de atribuire a contractului de achizitie publica/sectoriala de produse, precum si a modalitatii de completare a anuntului de participare/de participare simplificat nu a putut fi identificata o referire expresa cu privire la componenta unei comisii de receptie bunuri si servicii. Sunt cuprinse doar dispozitii privind componenta comisiei de evaluare desemnata de autoritatea contractanta pentru atribuirea contractelor de achizitie publica/acordurilor-cadru, persoane responsabile pentru evaluarea ofertelor si, dupa caz, a solicitarilor de participare.
Atribuirea unui contract de achizitie publica/acord-cadru este rezultatul unui proces ce se deruleaza in mai multe etape. Autoritatea contractanta are obligatia de a se documenta si de a parcurge pentru fiecare proces de achizitie publica trei etape distincte, respectiv etapa de planificare/pregatire, etapa de organizare a procedurii si atribuirea contractului/acordului-cadru si etapa post-atribuire contract/acord-cadru, respectiv executarea si monitorizarea implementarii contractului/ acordului-cadru.
In rolul ce revine autoritatii contractante in derularea procesului de achizitie, consideram ca aceasta are posibilitatea sa stabileasca prin act administrativ propriu, dupa consultarea compartimentele implicate, constituirea comisiei pentru receptia de bunuri si servicii achizitionate, componenta acesteia, numarul membrilor, dar si procedura de intrare-receptie (verificari calitative si cantitative cu informatiile din documentele justificative/caiete de sarcini, note sau procese verbale de receptie s.a.).
In concluzie, autoritatii contractante ii revine, in opinia noastra, obligatia de a stabili componenta comisiei de receptie a bunurilor si serviciilor achizitionate in contextul rolului pe care il indeplineste in procedura de receptie a produselor si serviciilor ce fac obiectul contractului de achizitie publica.
Un raspuns oferit de catre PortalInstitutiiPublice, in martie 2023. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in administratia publica.
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.