Ministerul Finantelor a anuntat ca va fi implementat, in curand, un sistem de facturare electronica - e-factura - care va permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor emise de agentii economici in relatia cu institutiile statului.
"Dincolo de problemele cauzate de criza sanitara, cercetarile arata ca 30% dintre IMM-uri considera ca mediul de afaceri este favorabil, una dintre marile probleme fiind birocratia. Aceasta perioada ne-a oferit un bun prilej pentru a impune noi metode de lucru in diverse zone ale administratiei centrale si locale. IMM-urile dispun acum de mai multe mijloace electronice de interactiune cu autoritatile si vom continua sa consolidam digitalizarea administratiei pentru a elimina celebrele cozi la ghisee. Astfel ca, in perioada imediat urmatoare, Ministerul Finantelor va implementa in cadrul unui program pilot un sistem de facturare electronica, care va permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor emise de agentii economici in relatia cu institutiile statului, proiectul e-factura", a anuntat, miercuri, Lucian Heius, secretar de stat in MF, la lansarea lucrarii "Carta Alba a IMM-urilor din Romania", citat de Agerpres.
Astfel, acesta a precizat ca este esential pentru mediul de afaceri si timpul risipit din cauza birocratiei.
"Dumneavoastra trebuie sa alocati mai putina energie si mai putin timp si mai putini bani, bineinteles, in interactiunea cu statul, pentru a putea dedica toate aceste resurse afacerilor pe care le conduceti. Sunt convins ca reducerea birocratiei si stimularea interactiunii digitale cu administratia vor genera efecte cu adevarat benefice si va vor demonstra preocuparea permanenta a Guvernului pentru problemele cu care va confruntati. Nu doar nivelul impozitelor este un element esential pentru anumite afaceri, ci si/sau mai degraba dificultatea de a le plati si timpul consumat in hatisul birocratic. In calitate de intreprinzatori, asigurati peste 1,3 milioane de angajati si aveti o cifra de afaceri totala de peste 150 de miliarde de euro. Va asigur ca vocea dumneavoastra, a oamenilor de afaceri din Romania, este ascultata si i se acorda atentia cuvenita in cadrul Ministerului Finantelor", a explicat Heius in cadrul evenimentului amintit.
De asemenea, acesta a transmis mediului de afaceri ca relatia cu ANAF se va imbunatati si moderniza in continuare in anii urmatori.
Autor:
Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !Nota: 5 din 1 voturi
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.