de Ana Tudor 20 Nov. 2014 2779 |
Orice institutie publica are obligatia de a intocmi la final de an situatiile financiare, care trebuie sa ofere o imagine reala a entititatii publice.
Situatiile financiare ale institutiilor publice se intocmesc pe baza unor date atent verificate anterior, prin parcurgerea unor etape premergatoare elaborarii situatiilor financiare:
- stabilirea balantei conturilor inainte de inventariere;
- inventarierea generala a elementelor de active si datorii;
- contabilitatea operatiilor de regularizare la inventar;
- stabilirea balantei conturilor dupa inventariere;
- determinarea rezultatului patrimonial;
- stabilirea balantei finale a conturilor, data inchiderii exercitiului financiar;
Cel mai important pas premergator efectuarii situatiilor financiare este inventarierea, definita ca ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor detinute de o institutie publica.
Etapele inventarierii:
1. Determinarea fizica
2. Evaluarea elementelor de activ si pasiv
3. Valorificarea rezultatelor inventarierii in contabilitate
Componentele situatiilor financiare anuale:
- Bilantul - documentul contabil care contine elementele de activ, datorii si capital propriu, care se realizeaza la sfarsitul trimestrului/anului;
- Contul de rezultat patrimonial - contine situatia finantarilor, veniturilor si cheltuielilor institutiei publice, pe perioada de timp analizata (un trimestru/un an);
- Situatia fluxurilor de trezorerie - prezinta existenta si miscarile de numerar (incasari si plati) divizate pe categorii de activitati: operationala, investitii, finantare;
- Situatia modificarilor activelor nete/capitalurilor - contine informatii despre structura capitalurilor proprii (rezerve din reevaluare, rezultatul reportat, rezultatul patrimonial), influentele modificarilor politicilor contabile, ale reevaluarii activelor, modului de calcul si inregistrarii amortizarii/corectarii erorilor contabile;
- Anexele la situatiile financiare - ofera asigurari asupra respectarii principiilor contabile generale specifice contabilitatii de angajamente.
- Contul de executie bugetara - include toate operatiunile financiare din timpul exercitiului financiar cu privire la veniturile incasate si platile efectuare, in structura in care a fost aprobat bugetul;

teeest
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.