Sunt de acord cu politica de cookie

Masuri dispuse de Curtea de Conturi referitor la control si preventie

de Mara Dobrin 24 Apr. 2019 912

Masuri dispuse de Curtea de Conturi referitor la control si preventie
Pentru inlaturarea cauzelor care au condus la savarsirea neregulilor, la crearea prejudiciilor sau la ineficienta alocarii unor fonduri, prin masurile dispuse si recomandarile formulate, structurile teritoriale ale Curtii de Conturi au apreciat ca entitatile verificate trebuie sa indeplineasca o serie de conditii.


Acestea trebuie sa:

  •     fundamenteze corect cheltuielile bugetare – in stricta corelare cu gradul previzionat de incasare a veniturilor bugetare – prin elaborarea de politici publice in fiecare domeniu, evaluarea impactului bugetar si asigurarea unei monitorizari constante a efectuarii cheltuielilor pe parcursul executiei bugetare. in acest sens se impune reanalizarea si imbunatatirea activitatii de fundamentare a finantarii programelor/proiectelor, in concordanta cu atributiile legale ce revin autoritatilor administratiei publice locale, cu prioritatile stabilite de acestea, in vederea functionarii lor in interesul colectivitatilor locale respective;
  •     cuprinda obiectivele de investitii si celelalte cheltuieli asimilate investitiilor, in programele de investitii anuale, anexe la buget, numai daca, in prealabil, documentatiile tehnico-economice, respectiv notele de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor asimilate investitiilor, au fost elaborate si aprobate potrivit dispozitiilor legale;
  •     detecteze slabiciunile sistemului de management, care pot afecta integritatea entitatii si implementarea eficienta a deciziilor de politica bugetara;
  •     acorde o atentie deosebita acelor domenii de cheltuieli pentru care s-au identificat nivele ridicate de riscuri si erori de management public;
  •     asigure respectarea intocmai a prevederilor legale in domeniul achizitiilor publice in privinta: planificarii achizitiilor publice; initierii si lansarii procedurilor legale de achizitie; derularii si finalizarii procedurilor de achizitie publica si administrarii contractelor de achizitie publica; obtinerii celei mai bune valori in angajarea fondurilor publice, intotdeauna considerate ca fiind insuficiente in raport cu necesitatile;
  •     asigure un control riguros al cheltuirii banului public si crearea conditiilor pentru utilizarea fondurilor publice in conditii de eficienta, eficacitate si economicitate.

Abaterile clasificate ca abateri financiar-contabile, constatate intr-un numar de 9.561 cazuri, cu o valoare estimata de 5.394 milioane lei, provin, in principal, din erori de inregistrare in evidentele contabile, de patrimoniu sau fiscale, din neinregistrarea si neevaluarea unor active exprimate in unitati conventionale, a caror corectie are ca efect reflectarea reala si exacta a unor operatiuni si bunuri patrimoniale in situatiile financiare anuale.


Majoritatea acestor abateri sunt legate de modul deficitar de...citeste continuarea pe PortalInstitutiiPublice >>>

 

 

 

Autor: Mara Dobrin



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Abonare newsletter

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016