de Marius Matei 26 Ian. 2016 3830 |
Atributiile personalului desemnat sa exercite controlul financiar de gestiune sunt reglementate de HG nr.1151/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de organizare si exercitare a controlului financiar de gestiune.
Conform HG nr.1151/2012, personalul desemnat sa exercite controlul financiar de gestiune are urmatoarele principale atributii:
a) verifica respectarea prevederilor legale si a reglementarilor interne cu privire la existenta, integritatea, pastrarea si utilizarea mijloacelor si resurselor, detinute cu orice titlu si modul de reflectare a acestora in evidenta contabila;
b) verifica respectarea prevederilor legale in fundamentarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli al operatorului economic si a proiectelor bugetelor de venituri si cheltuieli ale subunitatilor din structura acestuia;
c) verifica respectarea prevederilor legale in executia bugetului de venituri si cheltuieli al operatorului economic si al subunitatilor din structura acestuia, urmarind:
- realizarea veniturilor si incadrarea in nivelul cheltuielilor aprobate;
- gradul de realizare a veniturilor, de efectuare a cheltuielilor si de obtinere a rezultatului;
- realizarea indicatorilor economico-financiari specifici activitatii, la nivelul operatorului economic si al subunitatilor acestuia;
- realizarea programului de investitii si incadrarea in sursele aprobate;
- respectarea programelor de reducere a arieratelor si a stocurilor;
- respectarea prevederilor legale si/sau a reglementarilor interne in efectuarea achizitiilor;
- utilizarea conform destinatiilor legale a sumelor acordate de la bugetul general consolidat;
d) verifica respectarea prevederilor legale si a reglementarilor interne cu privire la modul de efectuare a inventarierii anuale a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
e) verifica respectarea prevederilor legale si a reglementarilor interne cu privire la incasarile si platile in lei si valuta, de orice natura, in numerar sau prin virament;
f) verifica respectarea prevederilor legale privind inregistrarea in evidenta contabila a operatiunilor economico-financiare;
g) verifica respectarea prevederilor legale si a reglementarilor interne cu privire la elaborarea, circulatia, pastrarea si arhivarea documentelor primare, contabile si a celor tehnico-operative;
h) elaboreaza analize economico-financiare pentru conducerea operatorului economic in scopul fundamentarii deciziilor si a imbunatatirii performantelor.
Autor: Marius Matei
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.