Fisa de post pentru expert in Securitate si Sanatate in Munca

de Cristian Tanase 18 Apr. 2017 5233

Fisa de post pentru expert in Securitate si Sanatate in Munca
Orice angajator si angajat ar trebui sa fie la curent cu importanta cunoasterii fisei de post pentru fiecare functie. Care sunt atributiile unui expert in securitate si sanatate in munca? Citeste in materialul de mai jos:


Expert in Securitate si Sanatate in Munca

Identificarea postului

1.  Numele si prenumele titularului: ............

2.  Denumirea postului: Expert in Securitate si Sanatate in Munca  
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
3.  Pozitia in COR / Cod: 242304

 [In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

4.   Departamentul / locatia: Securitate si Sanatate in Munca

[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

 Nivelul postului: Executie

Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):

Se subordoneaza Inginerului Sef 

 [Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]


Descrierea postului

Scopul general al postului

Expertul in sanatate si securitate in munca este lucratorul desemnat pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din cadrul unei intreprinderi si/sau unitati, care urmareste organizarea activitatilor de prevenire si protectie necesare si obligatorii din unitate, in conformitate cu legislatia aplicabila in vigoare.

 [In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

Competente personale:

sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.); 
sa nu aiba antecedente penale
sa fie apt din punct de vedere medical

Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului

Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa 
este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune; 

Atributii

sa identifice principalele caracteristici ale sistemului/ procesului supus evaluarii, alegerea metodei de evaluare si stabilirea instrumentelor de lucru 
sa organizeze activitatile de prevenire si protectie din unitate, identificand pericolele si evaluand riscurile,  elaborand si actualizand Planul de Prevenire si Protectie
sa elaboreze instructiuni proprii de securitatea muncii pentru completarea si /sau aplicarea reglementarilor de securitatessi sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii, precum si ale locurilor de munca / posturilor de lucru, tinand seama de numarul de lucratori, de repartizarea  teritoriala a unitatii si/sau a sucursalelor, filialelor, punctelor de lucru ale acesteia
sa propuna atributii si obligatii privind securitatea si sanatatea in munca, ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemneaza in fisa postului
sa verifice cunoasterea si aplicarea de catre toti lucratorii a masurilor  prevazute in planul de prevenire si protectie 
sa tina evidenta zonelor cu risc ridicat si specific din unitate
sa stabileasca zonele care necesita semnalizare SSM
sa stabileasca tipul de semnalizare necesar si amplasarea conform prevederilor legale in vigoare
sa tina evidenta  meseriilor si a profesiilor prevazute de legislatia specifica, pentru care este necesara autorizarea exercitarii lor
sa tina evidenta posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare
sa tina evidenta  posturilor de lucru care, la  recomandarea medicului de medicina muncii, necesita testarea aptitudinilor si/sau control psihologic periodic
sa monitorizeze functionarea sistemelor si dispozitivelor de protectie, a aparaturii de masura si control, precum si a instalatiilor de ventilare sau a altor instalatii pentru controlul noxelor in mediul de munca
sa verifice starea de functionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenta, precum si a sistemelor de siguranta
sa participe la cercetarea evenimentelor privind SSM,  conform  competentelor  prevazute  de  legislatia  in  vigoare,  si  intocmeste documentele privind aceste evenimente
sa urmareasca realizarea masurilor dispuse de catre inspectorii de munca, cu prilejul vizitelor de control si al cercetarii evenimentelor
sa alerteze  in situatii de pericol iminent, dezastre, situatii de accident toti factorii de interventie
sa coordoneze activitatile de interventie si evacuare in cadrul unitatii si sa efectueze primele cercetari privind cauzele si imprejurarile producerii acestora
sa organizeze activiati de prevenire si protectie
sa efectueze instruiri de securitatea si sanatatea muncii si a testarii cunostintelor in domeniul SSM
sa asigure prevenirea accidentelor de munca si mentinerea starii de sanatate a personalului
sa efectueze cercetari privind cauzele producerii accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale
sa verifice modul de respectare a prevederilor legale in domeniul SSM, a utilizarii mijloacelor colective si individuale de protectie de catre lucratori
sa evalueze impactul de mediu produs de companie si poate actiona in sensul reducerii si chiar al eliminarii lui, prin respectarea normelor legale
sa-si asume realizarea si indeplinirea de planuri pentru reducerea riscurilor si chiar implementarea unor sisteme de management de SSM
sa monitorizeze si sa imbunatateasca activitatile legate de SSM
sa pregateasca documentatiile necesare si sa asigure obtinera autorizatiilor, acordurilor, avizelor din domeniul protectiei mediului, necesare pentru desfasurarea activitatii;
sa intocmeasca documentatia pentru proiectele avute in executie;
sa intocmeasca documentatia de testare 
sa urmareasca respectarea cu strictete si sa raspunda de indeplinire a cerintelor normelor de protectia muncii
sa identifice elemente care pot influenta activitatea
sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact; 
sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora; 
sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati; 
sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale; 

...citeste continuarea aici >>>

 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016