de Ana Tudor 31 Oct. 2016 2246 |
Posturile vacante din cadrul institutiilor publice pot fi ocupate doar dupa ce candidatii se inscriu la concursul de recrutare si promoveaza proba scrisa. Institutia publica are obligatia de a face publica lista posturilor vacante si data organizarii concursului de recrutare.
Ce se intampla insa in perioada in care postul ramane vacante si pana la organizarea concursului de recrutare? Cine se va ocupa de postul ramas liber? Pot fi detasati salariati pe acel post?
Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:
In situatia prezentata, precizam ca nu este posibila nici delegarea, nici detasarea salariatilor, conform prevederilor Codului muncii.
Pentru a rezolva pe perioada determinata de timp aceasta problema, ar putea fi luata in calcul delegarea/transferul de atributii pe perioada determinata, cu acordul salariatului, fiind modificata in mod corespunzator fisa postului unui alt salariat prin includerea unor atributii specifice functiei de supraveghetor de noapte.
Atentie! O astfel de practica trebuie sa aiba neaparat caracter temporar, in lipsa acestui caracter temporar, putandu-se aprecia ca in fapt, un singur salariat, realizeaza munca aferenta a doi salariati, fiind remunerat numai pentru una dintre activitatile prestate.
In cazul in care acest tip de munca este munca de noapte, delegarea acestui tip de atributii, chiar si pe perioada determinata, apreciem ca se poate realiza numai in conditiile si cu respectarea art. 125 si urm din Codul muncii, si numai daca persoana in cauza este apta medical pentru o astfel de munca.
Sursa: Portal Institutii Publice
teeest
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.