Cum se organizeaza controlul intern managerial in institutiile publice

de Ioana Stoica 08 Sep. 2014 4488

Cum se organizeaza controlul intern managerial in institutiile publice
Institutiile publice au obligatia de a organiza controlul intern managerial si controlul financiar preventiv, conform O.G. nr. 119/1999 privind managementul riscurilor.


Atentie! Institutiile publice care nu organizeaza controlul intern managerial si controlul financiar preventiv, risca sa fie sanctionate cu amenzi cuprinse intre 3.000-5.000 de lei!

Controlul intern managerial si controlul financiar preventiv va ajuta sa:

- sa identificati riscurile din institutia dvs.;
- sa intreprindeti acele actiuni care sa plaseze si sa mentina aceste riscuri in limite acceptabile;
- sa formati structuri organizatorice specifice cu atributii pe partea de management al riscului;
- sa elaborati metode si proceduri operationale, al caror punct de plecare il constituie Standardul 11 din Ordinul nr.946/2005;

Managementul riscului reprezinta un element-cheie al sistemului de control managerial intern, un sistem obligatoriu conform art. 4 alin. (1) din O.G. nr.119/1999.

Nerespectarea obligatiei de a pune la punct un sistem de control managerial intern in institutia dvs. (care include si managementul riscului) se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei la 5.000 lei, conform art. 28 din OG nr. 119/1999.

In plus, art. 2 alin. (1) din Ordinul nr. 946/2005 va obliga sa luati toate masurile necesare pentru elaborarea si dezvoltarea sistemului de control intern managerial in institutia pe care o conduceti.

In caz contrar, vi se poate imputa dvs., in calitate de conducator al institutiei, ca nu ati asigurat un management corespunzator si ca activitatea nu se desfasoara in cele mai bune conditii. Iar daca apar erori sau fraude in derularea activitatilor financiar-contabile, lucrurile sunt cu atat mai grave.

Pentru a evita amenzile, stresul si timpul pierdut necesar organizarii controlului intern in institutiile publice, va prezentam cea mai rapida solutie: CD-ul Managementul riscurilor in institutiile publice.

Gratie acestui produs veti fi in masura sa va achitati cu brio de obligatiile legale si sa eliminati principalul risc, acela legat de protejarea fondurilor publice impotriva pierderilor datorate erorii, risipei, abuzului sau fraudei.

Detalii suplimentare privind managementul riscurilor in institutiile publice gasiti aici >>

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016