Cum se realizeaza dialogul competitiv in cazul contractelor de achizitie publica

de Ioana Stoica 09 Feb. 2015 2601

Cum se realizeaza dialogul competitiv in cazul contractelor de achizitie publica
Institutiile publice au obligatia de a derula dialogul competitiv in cazul contractelor de achizitie publica, cu scopul de a reduce numarul de solutii discutate.


Instituirea dialogului competitiv, in runde intermediare, se va realiza doar daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:

- posibilitatea a fost prevazuta in documentatia descriptiva;
- numarul participantilor la dialog este suficient de mare, astfel incat o reducere sa nu afecteze concurenta reala;

In acest caz, autoritatea contractanta are dreptul de a organiza runde intermediare in care participantii la dialog urmeaza sa prezinte propuneri tehnice si sau financiare partiale.

Aceste runde intermediare se vor organiza dupa ce au loc intalniri cu fiecare candidat admis in parte, pe parcursul carora se deruleaza un dialog cu scopul identificarii solutiilor sau optiunilor referitoare la aspectele tehnice, montajele financiare, problemele legate de cadrul juridic si alte elemente ale viitorului contract. La sfarsitul fiecarei intalniri, comisia de evaluare are obligatia consemnarii problemelor discutate si a aspectelor convenite intr-un proces-verbal de sedinta.

Autoritatea contractanta are obligatia de a anunta to?i participantii la dialog cu privire la modalitatea de desfasurare a rundei intermediare, la factorii de evaluare aplicabili si la modul concret de aplicare a acestora pentru reducerea numarului de participanti.

In urma incheierii unei runde intermediare de reducere a numarului de participanti la dialog, comisia de evaluare are obligatia de a elabora un nou raport intermediar, care se aproba de catre conducatorul autoritatii contractante sau de persoana desemnata in acest scop.

Organizarea dialogului competitiv in cazul aplicarii procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica este reglementata de HG nr. 925/2006, pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii.

Sursa: Containstitutii


Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016