De ce Senatul a respins OUG 53/ 2017, in ceea ce priveste santionarea muncii la negru

de Mara Dobrin 17 Oct. 2017 1106

De ce Senatul a respins OUG 53/ 2017, in ceea ce priveste santionarea muncii la negru
Vesti mai putin bune pentru acei angajatori care credeau ca isi pot relua activitatea, dupa ce au platit amenzile contraventionale, pentru munca la negru. Asa se face ca Senatul a respins OUG 53/2017 pentru modificarea si completarea Codul muncii, care stabilea ca angajatorul isi va putea relua activitatea daca va plati amenda contraventionala, pentru persoanele care munceau fara o forma legala.


In cursul zilei de 16 octombrie acest proiect a fost respins cu 99 de voturi "pentru" si 9 "abtineri" din partea Senatului. Camera Deputatilor este for decizional, in aceasta situatie.


20.000 de lei pentru fiecare persoana identificata ca presteaza munca nedeclarata
 

Este demn de mentionat ca actul normativ in cauza stabileste o contraventie de 20.000 de lei pentru fiecare persoana identificata ca presteaza munca nedeclarata si prevede sistarea activitatii locului de munca supus controlului cu posibilitatea reluarii activitatii numai dupa achitarea amenzii aplicate. Desigur, trebuie remediate si deficientele semnalate de inspectorii de munca, care au dus la sistarea activitatii.

Ordonanta introducea posibilitatea achitarii a jumatate din amenda in termen de 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal, informeaza Agerpres.


Codul Muncii modificat in 2017 - explicatii si exemple. Noutatile aduse de OUG 53/2017

 
e) primirea la munca a unei persoane fara incheierea unui contract individual de munca, potrivit art. 16 alin. (1) lit. a), cu amenda de 20.000 lei pentru fiecare persoana identificata.

 


Codul muncii prevedea un sistem dual: sanctiune contraventionala pentru mai putin de 5 persoane care lucreaza fara forme legale si sanctiune penala pentru 5 sau mai multe persoane care lucreaza la negru.
 
Noua reglementare elimina sanctiunea penala si o inaspreste pe cea contraventionala...citeste mai multe despre modificarea Codului Muncii si OUG 53/2017 aici >>>

 

 

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016