Digitalizarea institutiilor publice. Ce schimbari se pregatesc pentru functionarii publici?

de Cristian Tanase 22 Iul. 2020 2467

Digitalizarea institutiilor publice. Ce schimbari se pregatesc pentru functionarii publici?
Planul de redresare economic pregatit de Guvern implica si digitalizarea administratiei publice si transformarea, din acest punct de vedere, a institutiilor publice. Digitalizarea va insemna si anumite concedieri acolo unde se va permite interactiunea directa a beneficiarilor. In opinia prim-ministrului Ludovic Orban, la nivelul administratiei centrale, in ultimii aproape sapte ani nu s-au facut aproape deloc schimbari in ce priveste digitalizarea.


"Am primit bani pentru digitalizarea ANAF, dar acest lucru pur si simplu nu s-a intamplat. Companiile au fost obligate sa isi ia case de marcat digitale, dar ANAF nu a luat serverele pentru a primi informatiile. Aplicatiile care exista astazi, cum este Revisal, sunt imbatranite, iar in multe cazuri nu s-a facut nici macar mentenanta sistemelor", a declarat Ludovic Orban, citat de Mediafax.

Digitalizarea administratiei publice implica hub-uri de interoperabilitate, alaturi de identificarea si conectarea la registrilor de date de baza principali. Institutiile publice vor putea astfel sa aiba si sa ofere, totodata, acces digital fara sa solicite firmelor informatii pe care le pot obtine de la ANAF sau ONRC, de exemplu. 

Se vor elimina astfel si unele erori administrative care inseamna costuri suplimentare pentru afaceri. 

Printre alte schimbari la care trebuie sa se astepte functionarii publici se numara, conform aceleiasi surse, si urmatoarele:


- generalizarea utilizarii semnaturii electronice la nivelul functionarilor publici din administratia publica astfel incat sa se poata comunica digital cu firmele

- dezvoltarea unui punct de contact unic efectiv care va creste vizibilitatea serviciilor publice, avand ca principal efect scaderea timpului pentru cautarea informatiei de catre firme si cu avantajul incurajarii practicii administrative in relatia cu firmele si cetatenii

- introducerea cartii electronice de identitate si a altor scheme de identificare electronica prin care se va permite interactiunea completa la distanta cu administratia publica, avand si un efect de scadere a costurilor


- migrarea serviciilor publice intr-un cloud guvernamental pentru a scadea costurilor firmelor in interactiunea cu statul


- realizarea sau refacerea sistemelor informatice implicate in "evenimentele de viata" ale cetatenilor si firmelor


- interactiunea unei firme cu administrativa va deveni in mare parte digitala 


- dezvoltarea unor sisteme de tip Open Data care vor permite un acces structurat al sectorului privat la patrimoniiul de date al administratiei publice

- realizarea constanta de investitii majore in cresterea capacitatii de a gestiona riscurile cibernetice

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016