Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Evaluarea ordonatorilor secundari de credite. Cum se procedeaza?

de Cristian Tanase 10 Mar. 2022 735

Evaluarea ordonatorilor secundari de credite. Cum se procedeaza?
"Care sunt prevederile legale si care este modelul de evaluare pe care trebuie sa il intocmeasca ordonatorul principal de credite pentru personalul contractual de conducere al institutiilor subordonate primariei care au calitatea de ordonatori secundari de credite (club sportiv si casa de cultura)? Mentionam ca acestia nu au incheiate contracte de manangement, ci au contracte individuale de munca."


Raspunsul specialistilor: 

 

Rezervistii voluntari reprezinta personalul selectionat pe baza de voluntariat, care consimte, Potrivit art. 155 alin.(5) lit. e) din Codul administrativ, in exercitarea atributiilor prevazute la alin. (1) lit. d), primarul numeste, sanctioneaza si dispune suspendarea, modificarea si incetarea raporturilor de serviciu sau, dupa caz, a raporturilor de munca, in conditiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate, precum si pentru conducatorii institutiilor si serviciilor publice de interes local.

 

Totodata, conform art. 554 alin.(6) teza a II-a din legea precitata, ordonatorii principali de credite stabilesc criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale prin raportare la nivelul functiei detinute de persoana evaluata, cu respectarea prevederilor in domeniul legislatiei muncii. Ordonatorii principali de credite pot stabili si alte criterii de evaluare in functie de specificul domeniului de activitate.

 

Prin urmare, se poate observa ca legiuitorul a lasat la latitudinea ordonatorului de credite modalitatea de stabilire a criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale. Semnalam insa, ca dispozitiile Codului administrativ se completeaza cu cele ale legislatiei muncii, in ceea ce priveste personalul contractual (art.538 alin.(2) din Codul administrativ), astfel ca, potrivit art. 40 alin.(1) lit.f) din Codul muncii angajatorul are dreptul sa stabileasca obiectivele de performanta individuala, precum si criteriile de evaluare a realizarii acestora.

 

Totodata, semnalam ca potrivit art. 242 lit. i) din Codul muncii, criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor fac, in mod obigatoriu, obiectul Regulamentului intern, si sunt prevazute in contractul individual de munca al fiecarui salariat (art. 17 alin.(3) lit.e) din Codul muncii).

 

In acest cotext, apreciem ca activitatea de evaluare trebuie sa tina cont de aceste elemente si sa se realizeze in functie de dispozitiile legale in vigoare, orice modificare a criteriilor de evaluare sau a procedurii fiind necesar sa fie adusa la cunostinta salariatului, in cazul CIM fiind necesara chiar incheierea unui act aditional (daca au avut loc modificari ale acestor criteriide evaluare, obiective de performanta sau alte asemenea elemente).

 

Avand in vedere calitatea de institutie publica a entitatii, apreciem ca pentru asigurarea unei egalitati de tratament, pot fi utilizate rapoartele de evaluare aferente activitatii functionarilor publici, cu adaptarea corespunzatoare a acestora la domeniul de activitate, felul si importanta muncii, precum si tipul functiei detinute.
 
Un raspuns valabil la data de 8.03.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016