Externalizarea anumitor servicii aferente unei institutii publice. Cum se procedeaza?

de Cristian Tanase 04 Iun. 2019 5310

Externalizarea anumitor servicii aferente unei institutii publice. Cum se procedeaza?
Este demn de mentionat ca la baza externalizarii anumitor servicii aferente unei institutii publice este necesara intocmirea unei note justificative in care sa se argumenteze temeinic si obiectiv, in special sub aspectul cheltuielilor angajate cu aceasta destinatie.


ATENTIE!


Nota ar trebui sa cuprinda eventuale puncte slabe ale activitatii desfasurate in prezent de catre personalul propriu, precum si lipsa eficientei acestuia. Trebuie avuta mare grija de asemenea si la rezultatul evaluarilor profesionale realizate pana la aceasta data asupra personalului ce se doreste a fi disponibilizat.


"Va rugam sa ne precizati care sunt etapele privind externalizarea activitatii de paza dintr-o institutie publica care la aceasta data isi asigura paza cu personal propriu. Se aproba externalizarea activitatii, dupa care se adopta noua organigrama si inceteaza cu preaviz contractele paznicilor?"

 

In situatia in care, din punct de vedere economic, masura externalizarii apare ca eficienta comparativ cu mentinerea personalului propriu, decizia reorganizarii posturilor prin desfiintarea acestora poate fi luata ca atare in cadrul organelor de conducere.

Entitatea aproba noua structura organizatorica, desfiintand posturile respective, si poate demara intocmirea documentatiei necesara realizarii procedurii de achizitie publica, avand grija ca data de la care contractul de prestari servicii va produce efecte juridice sa fie ulterioara disponibilizarii personalului propriu ca urmare a desfiintarii posturilor acestora, inclusiv din perspectiva finalizarii termenelor de preaviz.

Atragem atentia ca la luarea masurii concedierii, angajatorul trebuie sa ia in considerare prevederile art. 60 alin. (1) din Codul muncii, republicat, conform carora concedierea salariatilor nu poate fi dispusa in urmatoarele situatii:

a) pe durata incapacitatii temporare de munca, stabilita prin certificat medical conform legii;
b) pe durata suspendarii activitatii ca urmare a instituirii carantinei;
c) pe durata in care femeia salariata este gravida, in masura in care angajatorul a luat cunostinta de acest fapt anterior emiterii deciziei de concediere;


d) pe durata concediului de maternitate;
e) pe durata concediului pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani;
f) pe durata concediului pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pentru afectiuni intercurente, pana la implinirea varstei de 18 ani;
g) pe durata efectuarii concediului de odihna.
Conform art. 65 alin. (1) din Codul muncii republicat, concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului reprezinta incetarea contractului individual de munca determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fara legatura cu persoana acestuia.

IMPORTANT:

Alin. (2) din acelasi articol prevede ca desfiintarea locului de munca trebuie sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa. Asadar, concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului nu presupune vreo culpa din partea salariatului, ci trebuie sa aiba la baza o cauza reala si serioasa, iar desfiintarea unui loc de munca sa fie determinata de cauze obiective.


Prin urmare, procedural, ordinea fireasca este urmatoarea: mai intai se decide (hotaraste) desfiintarea locului de munca (postului de paznic), apoi se aproba noua organigrama si se procedeaza la concedierea salariatului care ocupa respectivul loc de munca.

Desfiintarea este efectiva atunci cand locul de munca este suprimat din structura angajatorului, cand nu se mai regaseste in organigrama acestuia ori in statul de functii...
 

...mai multe cazuri analizate de experti poti citi pe PortalInstitutiiPublice >>>

 

 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.83 din 3 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016