Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Institutiile Ministerului Muncii, noua obligatie pana la 15 august! Ce se modifica?

de Cristian Tanase 28 Iul. 2020 694

Institutiile Ministerului Muncii, noua obligatie pana la 15 august! Ce se modifica?
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anuntat ca pana la 15 august institutii precum Casa Nationala de Pensii Publice, Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociale si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca trebuie sa implementeze mecanismul prin care cetatenii si persoanele juridice pot depune in format electronic documentele necesare.


"'Un singur drum pentru serviciile oferite de Ministerul Muncii' - aceasta este schimbarea pe care am cerut-o in relatia cu beneficiarii drepturilor de pensie (Casa Nationala de Pensii Publice), de ajutoare sociale (Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociale) sau de masuri active de ocupare (Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca). Au termen pana la 15 august sa implementeze mecanismul prin care cetatenii si persoanele juridice pot depune in format electronic documentele necesare si, dupa analiza acestora si emiterea deciziei de acordare a dreptului, sunt programati (la o data si ora stabilita de comun acord) pentru a-si ridica decizia/inscrisul final. O singura data vin la institutie", a precizat ministrul, pe pagina retelei sale de socializare.

Totodata, ministrul Violeta Alexandru a anuntat ca prima institutie care a raspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc sa depuna documente in format electronic este Casa Nationala de Pensii, prin deschiderea unei sectiuni pe site-ul CNPP, la: https://www.cnpp.ro/web/guest/depunere-cereri-si-documente/persoane-fizice, unde orice cetatean poate adresa cererea pentru dreptul la pensie sau pentru ajutorul de deces.

"Trebuie doar sa completeze datele personale si sa incarce documentele necesare (cererea pentru inscriere la pensie, carnetul de munca, adeverinte de vechime in munca etc.). Solicitantul selecteaza carei case teritoriale de pensii se adreseaza. Aceste documente sunt analizate de catre departamentele de resort din cadrul casei teritoriale de pensii respective si, in cazul in care sunt necesare informatii suplimentare, comunicarea va continua prin email. Cand se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei judetene pentru a se verifica conformitatea documentelor cu originalul si identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare", a explicat Violeta Alexandru.


Violeta Alexandru a precizat si ca aceste prime servicii sunt deja disponibile persoanelor fizice, urmand ca pana la 15 august si restul serviciilor, inclusiv cele destinate persoanelor juridice, sa fie accesibile in format electronic.

"Rezultat: timp castigat, evitarea aglomeratiei la sediul institutiilor, eficientizarea comunicarii cu publicul. Comunicarea electronica cu institutiile MMPS ramane doar o optiune a solicitantilor, acestia putandu-se prezenta in continuare, ca si pana acum, la sediul institutiilor pentru solutionarea cererii lor", a adaugat ministrul.

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016