de Cristian Tanase 28 Iul. 2020 737 |
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anuntat ca pana la 15 august institutii precum Casa Nationala de Pensii Publice, Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociale si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca trebuie sa implementeze mecanismul prin care cetatenii si persoanele juridice pot depune in format electronic documentele necesare.
"'Un singur drum pentru serviciile oferite de Ministerul Muncii' - aceasta este schimbarea pe care am cerut-o in relatia cu beneficiarii drepturilor de pensie (Casa Nationala de Pensii Publice), de ajutoare sociale (Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociale) sau de masuri active de ocupare (Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca). Au termen pana la 15 august sa implementeze mecanismul prin care cetatenii si persoanele juridice pot depune in format electronic documentele necesare si, dupa analiza acestora si emiterea deciziei de acordare a dreptului, sunt programati (la o data si ora stabilita de comun acord) pentru a-si ridica decizia/inscrisul final. O singura data vin la institutie", a precizat ministrul, pe pagina retelei sale de socializare.
Totodata, ministrul Violeta Alexandru a anuntat ca prima institutie care a raspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc sa depuna documente in format electronic este Casa Nationala de Pensii, prin deschiderea unei sectiuni pe site-ul CNPP, la: https://www.cnpp.ro/web/guest/depunere-cereri-si-documente/persoane-fizice, unde orice cetatean poate adresa cererea pentru dreptul la pensie sau pentru ajutorul de deces.
"Trebuie doar sa completeze datele personale si sa incarce documentele necesare (cererea pentru inscriere la pensie, carnetul de munca, adeverinte de vechime in munca etc.). Solicitantul selecteaza carei case teritoriale de pensii se adreseaza. Aceste documente sunt analizate de catre departamentele de resort din cadrul casei teritoriale de pensii respective si, in cazul in care sunt necesare informatii suplimentare, comunicarea va continua prin email. Cand se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei judetene pentru a se verifica conformitatea documentelor cu originalul si identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare", a explicat Violeta Alexandru.
Violeta Alexandru a precizat si ca aceste prime servicii sunt deja disponibile persoanelor fizice, urmand ca pana la 15 august si restul serviciilor, inclusiv cele destinate persoanelor juridice, sa fie accesibile in format electronic.
"Rezultat: timp castigat, evitarea aglomeratiei la sediul institutiilor, eficientizarea comunicarii cu publicul. Comunicarea electronica cu institutiile MMPS ramane doar o optiune a solicitantilor, acestia putandu-se prezenta in continuare, ca si pana acum, la sediul institutiilor pentru solutionarea cererii lor", a adaugat ministrul.

Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.