Model de destituire din functia publica

de Marius Matei 05 Dec. 2016 6252

Model de destituire din functia publica
Functionarii publici care incalca indatoririle corespunzatoare functiei publice pe care o detin sau normele de conduita profesionala si civica prevazute de lege, vor fi sanctionati pentru abateri disciplinare. Astfel, in functie de abaterea disciplinara produsa, functionarii publici pot fi sanctionati prin una dintre urmatoarele metode:


- mustrare scrisa;
- diminuarea drepturilor salariale cu 5-20% pe o perioada de pana la 3 luni;
- suspendarea dreptului de avansare in gradele de salarizare sau, dupa caz, de promovare in functia publica pe o perioada de la 1 la 3 ani;
- retrogradarea in treptele de salarizare sau retrogradarea in functia publica pe o perioada de pana la un an;
- destituirea din functia publica;

Vom prezenta in continuare un model de destituire din functia publica:

Denumire angajator
Date de identificare ale angajatorului (adresa completa, CUI)
Date de contact ale angajatorului (telefon, fax)
Nr.de inregistrare
Data inregistrarii DECIZIE/ORDIN/DISPOZITIE privind sanctionarea disciplinara a doamnei/domnului_____________, avand functia de_____________, in cadrul compartimentului___________________ Avand in vedere: Legea nr.554/02.12.2004 privind contenciosul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare; Legea nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; Legea nr.7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; Hotararea Guvernului nr. 1344/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina, cu modificarile si completarile ulterioare; Decizia/Ordinul/Dispozitia nr.________________de numire a doamnei/domnului in functia publica de ________________________; Decizia/Ordinul/Dispozitia nr._______________de stabilire a componentei Comisiei de disciplina la nivelul_______________________________; Raportul nr._____________________ al Comisiei de disciplina din cadrul_________________anexat, cu privire la sesizarea formularea de________________impotriva ___________________; Adresa nr.______________________ a Comisiei de disciplina adresata Compartimentului Resurse Umane din cadrul__________________; Tinand seama de: descrierea faptei care constituie abatere disciplinara:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ temeiul legal in baza caruia se aplica sanctiunea disciplinara:__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

In temeiul prevederilor art. 77 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; _____(conducatorul unitatii)_____________________emite prezenta/prezentul DECIZIE/ORDIN/DISPOZITIE: Art. 1 Cu data prezentei(ului) decizii/ordin/dispozitie, in temeiul prevederilor art. 77 alin. (3) lit.e) coroborate cu cele ale art. 78 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, doamnei/domnului_____________________________, avand functia de___________________ clasa ___ grad profesional _________, treapta de salarizare __, clasa______ in cadrul _____________________________, i se aplica sanctiunea disciplinara „destituire".

 

Art.2 Prezenta(ul) decizie/ordin/dispozitie poate fi contestata la instanta de contencios administrativ competenta, respectiv _________________________, in termen de ____________ de zile (a se vedea termenele stipulate la art. 11 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare) de la data comunicarii. Art. 3 Compartimentul Resurse Umane si Compartimentul financiar-contabil vor duce la indeplinire prevederile prezentei(ului) decizii/ordin/dispozitie. Numele si prenumele reprezentantului legal al angajatorului, (persoana care potrivit legii /actelor juridice constitutive/altor tipuri de acte legale reprezinta angajatorul in relatiile cu tertii).

Semnatura reprezentantului legal al angajatorului

Stampila angajatorului

Comunicata in data de__________________

Nume/Prenume

Semnatura functionarului public

Sursa: Portal Institutii Publice

 

Marius Matei Autor: Marius Matei
Marius Matei, redactor InfoInstitutii.ro, aduce in atentia cititorilor stiri si noutati legislative cu privire la institutiile publice, sectorul bugetar si modificari legislative care ii privesc direct pe functionarii publici si nu numai. Experienta de aproape 10 ani in domeniu il califica pentru a face parte dintr-un colectiv de profesionisti. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.28 din 9 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016