Modificari privind CONCEDIILE salariatilor din administratia publica - proiect de lege

de Ioana Stoica 21 Nov. 2022 1290

Modificari privind CONCEDIILE salariatilor din administratia publica - proiect de lege
Va informam ca a fost lansat in dezbatere publica un proiect de Hotarare privind modificarea Hotararii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare.


Asa cum se poate vedea in nota de fundamentare a proiectului publicat pe site-ului Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, prin acest act normativ se propune completarea art. 1 din HG nr. 250/1992, in sensul acordarii posibilitatii stabilirii duratei concediului de odihna prin contractul colectiv de munca aplicabil, cu incadrarea in sumele aprobate cu aceasta destinatie in bugetul propriu al unitatii, pentru personalul din unitatile publice din Sectorul de activitate ,,Sanatate. Activitati sanitar-veterinare”. 

 

Intrucat sunt necesare reglementari care sa coreleze prevederile modului de calcul al indemnizatiei de concediu de odihna din HG nr. 250/1992 cu prevederile ulterioare ale Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii care reglementeaza acordarea unei indemnizatii personalului didactic medico-farmaceutic din universitati, prin prezentul proiect de act normativ se propune includerea in calculul indemnizatiei de concediu de odihna a indemnizatiei prevazute la art. 165 alin. (1^2) din Legea nr. 95/2006.

 

Prin aceasta propunere de modificare se clarifica continutul, precum si modul de aplicare a prevederilor legale referitoare la indemnizatia de concediu de odihna din H.G. nr. 250/1992. De asemenea, prin modificarile propuse se coreleaza prevederile H.G. nr.250/1992 cu cele ale Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, in ceea ce priveste modalitatea de calcul a indemnizatiei de concediu de odihna.

 

"Articol unic. Hotararea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 118 din 13 iunie 1995, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza astfel:

 

1. La articolul 1 dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu urmatorul cuprins:

 

(5) Pentru personalul din unitatile publice din Sectorul de activitate "Sanatate. Activitati sanitar-veterinare" durata concediului de odihna platit se poate stabili prin contractul colectiv de munca aplicabil, cu incadrarea in sumele aprobate cu aceasta destinatie in bugetul propriu.

2. La articolul 7 alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) - Pe durata concediului de odihna, salariatii au dreptul la o indemnizatie calculata in raport cu numarul de zile de concediu inmultite cu media zilnica a salariului de baza, sporului de vechime si, dupa caz, indemnizatiei pentru functia de conducere si indemnizatiei prevazute la art. 165 alin. (1^2) din Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si sporurile si indemnizatiile cu caracter permanent, luate impreuna, corespunzatoare fiecarei luni calendaristice in care se efectueaza zilele de concediu de odihna.

 

Momentan proiectul de lege NU este in vigoare, vom reveni cu detalii. 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016