de Ana Tudor 14 Apr. 2015 5022 |
Planul de ocupare a functiilor publice este elaborat de Agentia Nationala a Functionarilor Publici si Ministerul Finantelor Publice, pe baza propunerilor formulate de catre autoritatile si institutiile publice, si se supune spre aprobare Guvernului.
In conformitate cu art.8 din Instructiunile pentru elaborarea Planului de ocupare a functiilor publice, acesta prevede:
- numarul functiilor publice rezervate promovarii functionarilor publici care indeplinesc conditiile legale;
- numarul de functii publice rezervate absolventilor programelor de formare specializata in administratie publica, organizate de Institutul National de Administratie sau alte institutii similare din tara si din strainatate;
- numarul functiilor publice care vor fi ocupate prin concurs;
- numarul functiilor publice care vor fi infiintate;
- numarul functiilor publice care vor fi supuse reorganizarii;
- numarul maxim de functii publice pentru fiecare clasa, categorie si grad profesional;
- numarul maxim al functiilor publice de conducere;
Categoria functionarilor publici de conducere cuprinde persoanele numite in una dintre urmatoarele functii publice:
- director general si director general adjunct din aparatul autoritatilor administrative autonome, al ministerelor si al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si in functiile publice specifice asimilate acestora.Aceste functii publice se pot stabili si in cadrul autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica locala care au un numar de minimum 150 de posturi;
- director si director adjunct din aparatul autoritatilor administrative autonome, al ministerelor si al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si in functiile publice specifice asimilate acestora;
- secretar al unitatii administrativ-teritoriale;
- director executiv si director executiv adjunct ai serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale, in cadrul institutiei prefectului, in cadrul aparatului propriu al autoritatilor administratiei publice locale si al institutiilor publice subordonate acestora, precum si in functiile publice specifice asimilate acestora;
- sef serviciu, precum si in functiile publice specifice asimilate acesteia;
- sef birou, precum si in functiile publice specifice asimilate acesteia;
Functiile publice de executie sunt structurate pe grade profesionale, astfel:
1) superior, ca nivel maxim;
2) principal;
3) asistent;
4) debutant;
teeest
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.