Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Reglementarea orelor suplimentare - O.U.G. nr.84/2012

de Ioana Stoica 10 Dec. 2013 6303 1

Reglementarea orelor suplimentare - O.U.G. nr.84/2012
Reglementarea orelor suplimentare in cazul functionarilor publici este similara cu cea aplicabila personalului contractual.


Art. 33 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 prevedea ca pentru orele lucrate din initiativa conducerii institutiei publice peste durata normala a programului de lucru sau in zilele de sarbatori legale sau declarate nelucratoare, functionarii publici de executie au dreptul la recuperare sau la plata majorata cu un spor de 100% din salariul de baza. Numarul orelor platite cu sporul de 100% nu poate depasi 360 de ore pe an.
 
Prin Legea-cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice nr. 330/2009 s-a prevazut ca se pot presta si plati ore suplimentare nu numai de catre personalul angajat pe functii de executie, dar si de catre cel angajat pe functii de conducere. S-a prevazut, de asemenea, ca munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, nu se lucreaza, in cadrul schimbului normal de lucru, se plateste cu un spor de 100% din salariul de baza al functiei indeplinite. Munca astfel prestata si platita nu se compenseaza si cu timp liber corespunzator.
 
"In anul 2012, munca suplimentara efectuata peste durata normala a timpului de lucru de catre personalul din sectorul bugetar incadrat in functii de executie sau de conducere, precum si munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza, in cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzator", potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008.
 
In prezent, Ordonanta de urgenta nr. 84/2012, publicata in Monitorul Oficial nr. 845 din 13 decembrie 2012, privind stabilirea salariilor personalului din sectorul bugetar in anul 2013, prorogarea unor termene din acte normative, precum si unele masuri fiscal-bugetare prevede prelungirea aplicarii acestor dispozitii si pentru anul 2013.
 
Astfel, in prezent:
 
– seful ierarhic poate dispune angajatului bugetar prestarea de ore suplimentare. Nu se cere acordul angajatului;
– orele suplimentare nu se platesc; ele se compenseaza cu timp liber corespunzator;
– ca si in sectorul privat, solicitarea de a presta orele suplimentare trebuie dovedita. Cu alte cuvinte, efectuarea voluntara a orelor suplimentare in zile nelucratoare nu poate avea ca obligatie corelativa obligarea unitatii la compensarea acestor ore. Instantele considera executare voluntara
orice ipoteza de prestare de ore suplimentare fara posibilitatea de a dovedi ca a existat o solicitare in sensul ramanerii peste program;
– prestarea orelor suplimentare trebuie realizata cu respectarea dreptului salariatului la 12 ore libere intre doua zile de munca si a doua zile libere consecutive saptamanal;

 
Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.5 din 4 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

1 comentarii
Anonim 30-Aug-2016 17:21:13
orele suplimentare care sunt platite nu sunt trecute in vechime, de ce?

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016