de Marius Matei 27 Nov. 2015 4380 |
Reorganizarea institutiilor publice se realizeaza de obicei din cauza desfiintarii posturilor vacante si nu din cauza efectuarii unor concedieri colective.
Daca reorganizarea institutiei a fost optiunea legiuitorului si nu rezultatul manifestarii de vointa a organelor sale de conducere, controlul jurisdictional poate viza exclusiv modul de aplicarea a legii, conform legislatiei in vigoare.
Vom analiza in materialul urmator o situatie concreta de reorganizare a unei institutii publice: In anul 2007 institutia publica a fost desfiintata si a fost preluata de una nou infiintata. Singura modificare a fost schimbarea denumirii intitutiei. Tot ce exista in vechea institutie a fost preluat de noua intitutie, prin protocol de predare primire, inclusiv angajatii. Angajatilor li s-a desfacut vechiul contract de munca si li s-a incheiat altul cu aceleasi prevederi, pe aceleasi posturi. Intrebarea este: La preluare, angajatii ar fi trebuit sa sustina concurs de angajare?
Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:
Potrivit legislatiei in vigoare, concursul ar fi obligatoriu pentru acesti salariati numai in situatia in care in actul normativ de reorganizare s-ar reglementa expres o asemenea ipoteza sau cand tipul posturilor din cadrul institutiei s-ar modifica, incadrarea pe acestea realizandu-se numai prin concurs.
In situatia prezentata se va tine cont de art. 30 din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art.26 alin. (7) din Legea nr. 284/2010 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel, numai intr-o asemenea ipoteza - cum este cea reglementata expres, spre exemplu, de art. 4 alin. (5) din OUG 74/2013 -, cand acest lucru rezulta expres din actul normativ de reorganizare, concursul ar deveni obligatoriu si pentru salariatii actuali, in toate celelalte cazuri acesta nefiind necesar.
Marius Matei, redactor InfoInstitutii.ro, aduce in atentia cititorilor stiri si noutati legislative cu privire la institutiile publice, sectorul bugetar si modificari legislative care ii privesc direct pe functionarii publici si nu numai. Experienta de aproape 10 ani in domeniu il califica pentru a face parte dintr-un colectiv de profesionisti.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.