Temeiul LEGAL pentru achizitionarea autoturismelor

de Mara Dobrin 19 Nov. 2019 6898

Temeiul LEGAL pentru achizitionarea autoturismelor
Va reamintim ca potrivit art. 14 din Legea nr. 500/2002, cheltuielile bugetare au destinatie precisa si limitata si sunt determinate de autorizarile continute in legi specifice si in legile bugetare anuale.


Art. (2) si (3):


Nici o cheltuiala nu poate fi inscrisa in bugetele prevazute la art. 1 alin. (2) si nici angajata si efectuata din aceste bugete, daca nu exista baza legala pentru respectiva cheltuiala.
Nici o cheltuiala din fonduri publice nu poate fi angajata, ordonanta si platita daca nu este aprobata potrivit legii si nu are prevederi bugetare.

"Am trimis o lista de achizitii pentru un autoturism, in prezent, in gestiunea OSPA Cluj exista 3 autoturisme foarte vechi (Dacia Logan, 2011; Dacia Logan, anul 2006; Dacia Super Nova, anul 2002). Cel mai vechi autoturism Dacia Super Nova, cu anul de fabricatie 2002, va fi dat in schimbul primei de casare. Ni se cere potrivit art.14 din Legea 500, sa indicam care este actul normativ care ne acorda dreptul de a utiliza 3 autoturisme."


Este demn de mentionat ca, in cuprinsul anexei nr.3 la OG 80/2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt prevazute normative de cheltuieli privind dotarea cu autoturisme.

Raportat la sfera de aplicabilitate a acestor acte normative si tinand cont de faptul ca O.S.P.A este institutie publica cu personalitate juridica, apreciem ca acesteia ii sunt incidente dispozitiile legale sus-mentionate, trebuind respectate intocmai.

IMPORTANT:

Avand in vedere numarul de autoturisme reglementat in cuprinsul anexei nr.3 la ordonanta anterior mentionata pe diferite tipuri de institutii, apreciem necesar sa se identifice care este actul normativ care da dreptul acestui tip de institutie publica sa detina in parcul auto un numar de 3 autoturisme, acest numar fiind premise, de regula, pentru ministere si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale.

Potrivit art. 31 din HG 477/1990, parcul auto la directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara se suplimenteaza cu cate 1 autoturism de teren pentru transport persoane si cate un autolaborator pentru protectia muncii, la Casa Agronomului cate un microbuz, iar la unitatile prevazute la art. 4, 11 (unde sunt mentionate si oficiile de studii pedologice), 13, 14 cate un mijloc de transport persoane in interesul serviciului si 1-3 autolaboratoare de profil.

In plus, in cuprinsul anexei nr. 3 la HG 30/2017 sunt reglementate Normative de autoturisme si limite maxime litri/luna combustibil pentru structurile care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.


Oficiile de studii pedologice si agrochimice judetene functioneaza in subordinea directiilor pentru agricultura judetene, iar pentru aceste ultime structuri este reglementat parcul auto in anexa nr.3 pct.1 din HG 30/2017.

Asadar, pentru a putea justifica cele 3 autoturisme detinute in prezent de OSPA Cluj, cat si pentru achizitionarea unui nou autoturism apreciem necesar sa se identifice actul normativ care prevede fondurile necesare pentru efectuarea acestor cheltuieli, astfel incat sa fie respectate art. 14 din Legea nr. 500/2002, si care prevede si dreptul acestei institutii de a achizitiona si de a efectua o cheltuiala in vederea achizitionarii unui autoturism, in lipsa acestor dispozitii  aceasta masura nefiind sustinuta legal.


Un raspuns oferit de specialistii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016