Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Contract de munca pentru consilier personal in cadrul primariei. Care e procedura de prelungire CIM?

de InfoInstitutii.ro 30 Sep. 2020 303

Contract de munca pentru consilier personal in cadrul primariei. Care e procedura de prelungire CIM?
Exista un post de consilier personal al Primarului pe durata determinata, iar alegerea aceluiasi primar determina si pastrarea aceluiasi consilier personal. Care este procedura pe care trebuie sa o initieze primaria pentru prelungirea contractului de munca?


 

Raspunsul specialistului:

Potrivit art. 158 din Codul administrativ, primarii si viceprimarii comunelor, ai oraselor, ai municipiilor si ai sectoarelor municipiului Bucuresti pot infiinta, in limita numarului maxim de posturi aprobate, cabinetul primarului, respectiv al viceprimarului, in conditiile prevazute de partea a VI-a titlul III capitolul II.
Au dreptul la organizarea unui cabinet care functioneaza in cadrul institutiilor pe care le conduc sau in cadrul carora isi desfasoara activitatea:
a) prim-ministrul;

b) viceprim-ministrul;
c) ministrul de stat, ministrul si ministrul delegat;
d) secretarul general al Guvernului, secretarul general adjunct al Guvernului si seful Cancelariei Prim-Ministrului;

e) consilierul de stat, secretarul de stat si subsecretarul de stat si asimilatii acestora din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, din cadrul ministerelor si al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;



f) conducatorul organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, cu rang de secretar de stat;
g) presedintele consiliului judetean;
h) primarii;
i) vicepresedintii consiliilor judetene;
j) viceprimarii.
Totodata, potrivit art.548 din Cod, personalul din cadrul cabinetului, respectiv cancelariei este numit sau eliberat din functie doar pe baza propunerii persoanelor prevazute la art. 544 alin. (1) sus-citat.

Eliberarea din functie a persoanelor din cadrul cabinetului intervine la propunerea demnitarului, alesului local sau prefectului care a dispus numirea in urmatoarele situatii:

a) in situatiile in care mandatul persoanei care a propus numirea inceteaza, indiferent de cauza incetarii;
b) ca urmare a condamnarii definitive pentru una dintre infractiunile prevazute la art. 542 alin. (1) lit. f);
c) in situatiile in care intervine incetarea de drept a raporturilor juridice contractuale, in conditiile legislatiei muncii sau ale prezentului cod.
Personalul in discutie isi desfasoara activitatea in baza unui contract individual de munca pe durata determinata, incheiat in conditiile legii, pe durata mandatului persoanelor prevazute la art. 544 alin. (1).

Insa, potrivit art.151 alin.(3) din Codul administrativ, mandatul primarului se exercita pana la depunerea juramantului de catre primarul nou-ales. Mandatul primarului poate fi prelungit, prin lege organica, in caz de razboi sau catastrofa ori alte situatii expres prevazute de lege atunci cand, din cauza acestor situatii, nu pot fi organizate alegeri pana la expirarea mandatului prevazut la alin. (1).

Conform art. 1 din Legea nr. 84/2020, mandatele aflate in curs de exercitare ale primarilor si primarului general al municipiului Bucuresti se prelungesc pana la data de 1 noiembrie 2020.

Avand in vedere ca potrivit art. 548 alin.(2) lit.a) din Cod eliberarea personalului contractual de incadrat la cabinet are loc la data incetarii mandatului persoanei care a propus numirea acesteia, indiferent de cauza incetarii, si tinand cont ca mandatul primarului se exercita pana la depunerea juramantului de catre primarul nou-ales, apreciem ca vechiul contract al consilierului va inceta odata cu incetarea mandatului initial al primarului, urmand ca ulterior investirii acestuia si obtinerii unui noun mandat, consilierul sa fie numit in temeiul unui nou contract individual de munca incheiat pe durata noului mandat obtinut de demnitar.
Pe cale de consecinta, vechiul CIM nu se va prelungi, ci va inceta la data incetarii mandatului initial al primarului, urmand ca persoana in cauza sa fie numita la propunerea primarului, in virtutea noului mandat obtinut de acesta, conform prevederilor legale sus-mentionate.  



Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>

 

Autor: InfoInstitutii.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016