Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Reorganizare activitate primarie in functie de volumul de munca. Infiintare functii publice

de Ioana Stoica 21 Oct. 2020 612

Reorganizare activitate primarie in functie de volumul de munca. Infiintare functii publice
O primarie comunala doreste reorganizarea activitatii din cauza volumului mare de munca si se doreste desfiintarea unui post contractual de casier (salariata revenita din concediu crestere copil incepand cu 1.08.2020) si sa infiinteze un post functie publica in cadrul altui departament.


Raspunsul specialistului:

Din cele mentionate in speta dvs., intelegem ca se doreste reorganizare in sensul desfiintarii postului contractual ocupat la aceasta data de o salariata revenite in data de 01.08.2020 din concediul pentru cresterea copilului si infiintarea unui post de functionar public in cadrul altui compartiment.

Fata de aceste aspecte, mentionam ca potrivit art. 25 alin.(2) din OUG nr.111/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, este interzis angajatorului sa dispuna incetarea raporturilor de munca sau de serviciu in cazul:

    a) salariatei/salariatului care se afla, dupa caz, in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani, in cazul copilului cu handicap;
    b) salariatei/salariatului care se afla in plata stimulentului de insertie prevazut la art. 7 alin. (1);
    c) salariatei/salariatului care se afla in concediul pentru cresterea copilului prevazut la art. 11 alin. (1) lit. a).

Conform alin.(3) al aceluiasi articol interdictia sus-mentionata se extinde, o singura data, cu 6 luni, dupa revenirea definitiva a salariatei/salariatului in unitate.
Prevederile alin. (2) si (3) ale art. 25 din ordonanta precitata nu se aplica in cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizarii judiciare sau a falimentului angajatorului, in conditiile legii, incalcarea acestor dispozitii fiind considerata potrivit art. 26 din OUG nr.111/2010 contraventie care se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.



Subliniem ca reorganizarea institutionala in sensul precizat de dvs. nu poate fi asimilata  reorganizarii judiciare sau a falimentului angajatorului, sens in care apreciem ca interdictia reglementata la art. 25 din OUG nr.111/2010 subzista la aceasta data.

Prin urmare, desfiintarea postului salariatei caruia ii sunt incidente dispozitiile sus-mentionate nu se poate realiza la acest moment.

Insa, semnalam ca potrivit art. 406 din Codul administrativ, autoritatile si institutiile publice care au prevazute in statele de functii posturi de natura contractuala, care presupun desfasurarea unor activitati dintre cele prevazute la art. 370 alin. (1) - (3), stabilesc functii publice in conditiile prevazute la art. 407.

Prerogative de putere publica reglementate la art. 370 alin.(1)-(3) se refera la activitati cu caracter general si prin activitati cu caracter special.
Activitatile cu caracter general care implica exercitarea prerogativelor de putere publica, de catre autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 369, sunt urmatoarele:


a) elaborarea proiectelor de acte normative si a altor reglementari specifice autoritatii sau institutiei publice, precum si asigurarea avizarii acestora;
b) elaborarea propunerilor de politici publice si strategii, a programelor, a studiilor, analizelor si statisticilor necesare fundamentarii si implementarii politicilor publice, precum si a actelor necesare executarii legilor, in vederea realizarii competentei autoritatii sau institutiei publice;
c) autorizarea, inspectia, controlul si auditul public;
d) gestionarea resurselor umane si a fondurilor publice;
e) reprezentarea intereselor autoritatii sau institutiei publice in raporturile acesteia cu persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, din tara si din strainatate, in limita competentelor stabilite de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, precum si reprezentarea in justitie a autoritatii sau institutiei publice in cadrul careia isi desfasoara activitatea;
f) realizarea de activitati in conformitate cu strategiile din domeniul societatii informationale, cu exceptia situatiei in care acestea vizeaza monitorizarea si intretinerea echipamentelor informatice.


Activitatile cu caracter special care implica exercitarea prerogativelor de putere publica sunt urmatoarele:
a) activitati de specialitate necesare realizarii prerogativelor constitutionale ale Parlamentului;
b) activitati de specialitate necesare realizarii prerogativelor constitutionale ale Presedintelui Romaniei;
c) activitati de avizare a proiectelor de acte normative in vederea sistematizarii, unificarii, coordonarii intregii legislatii si tinerea evidentei oficiale a legislatiei Romaniei;
d) activitati de specialitate necesare realizarii politicii externe a statului;
e) activitati de specialitate si de asigurare a suportului necesar apararii drepturilor si libertatilor fundamentale ale persoanei, a proprietatii private si publice, prevenirea si descoperirea infractiunilor, respectarea ordinii si linistii publice;
f) activitati de specialitate necesare aplicarii regimului juridic al executarii pedepselor si masurilor privative de libertate pronuntate de instantele judecatoresti;
g) activitati vamale;
h) alte activitati cu caracter special care privesc exercitarea autoritatii publice in domenii de competenta exclusiva a statului, in temeiul si in executarea legilor si a celorlalte acte normative.


Se observa astfel ca aceste atributii sunt si dintre cele existente si desfasurate la nivelul autoritatilor administratiei publice locale, acestea fiind printre cele reglementate de art. 369 din Codul administrativ, in speta la lit.b).


Functiile publice se stabilesc pe baza activitatilor prevazute la art. 370 alin. (1) - (3), pentru fiecare autoritate si institutie publica, prin act administrativ al conducatorului acesteia, respectiv prin hotarare a consiliului judetean sau, dupa caz, a consiliului local (art. 407 din Codul administrativ).
Prin urmare, pentru a asigura respectarea dispozitiilor legale, reorganizand insa si activitatea in mod corespunzator, apreciem ca postul de natura contractuala ar putea fi transformat intr-un post aferent functiei publice, daca persoana indeplineste conditiile de numire si daca are pregatirea necesara desfasurarii atributiilor stabilite in fisa postului acestuia.


Ulterior, odata devenita functie publica, apreciem ca se poate lua decizia mutarii in cadrul autoritatii sau institutiei publice ori in cadrul altei structuri fara personalitate juridica a autoritatii sau institutiei publice poate fi definitiva ori temporara, in conditiile art. 507 din Codul administrativ.

Astfel, potrivit art. 507 alin.(6) din legea anterior mentionata, in cazuri temeinic justificate, mutarea definitiva a unui functionar public de executie se poate dispune de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, motivat, cu repartizarea postului corespunzator functiei detinute de functionarul public si cu acordul scris al functionarului public, in masura in care nu este afectata organigrama autoritatii sau institutiei publice.



Totodata, distinct de cele mentionate se poate lua decizia mutarii temporara a functionarului public de executie, aceasta putand fi dispusa de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, motivat, cu repartizarea postului corespunzator functiei detinute de functionarul public, pentru o perioada de maximum 6 luni intr-un an calendaristic, in masura in care nu este afectata organigrama autoritatii sau institutiei publice.


Asadar, intrucat la acest moment apreciem ca postul de natura contractuala ocupat de salariata aflata in plata stimulentului de insertie nu poate fi desfiintat, intrucat exista o interdictie legala de concediere reglementata la art. 25 din OUG nr.111/2010, reorganizarea ar putea avea loc prin transformarea postului acesteia in conditiile Codului administrativ si mutarea in cadrul compartimentului unde s-a identificat o nevoie de personal suplimentar.
 

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro

Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016