Suspendare raport serviciu secretar UAT. Care e procedura?

de InfoInstitutii.ro 03 Aug. 2021 1503

Suspendare raport serviciu secretar UAT. Care e procedura?
In cadrul unei primarii de municipiu, prevederile art. 514 alin. (1) lit. e) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv suspendarea raportului de serviciu la initiativa functionarului public, se pot aplica si in cazul Secretarului general al Unitatii Administrativ Teritoriale, daca este incadrat la cabinetul primarului? Care este procedura in acest caz?


 

Raspunsul specialistului:
 

Potrivit art. 242 alin.(1) din Codul administrativ, fiecare unitate administrativ-teritoriala si subdiviziune administrativ-teritoriala a municipiilor are un secretar general salarizat din bugetul local, functionar public de conducere, cu studii superioare juridice, administrative sau stiinte politice, ce asigura respectarea principiului legalitatii in activitatea de emitere si adoptare a actelor administrative, stabilitatea functionarii aparatului de specialitate al primarului sau, dupa caz, al consiliului judetean, continuitatea conducerii si realizarea legaturilor functionale intre compartimentele din cadrul acestora.

La alin.(4) al aceluiasi articol se precizeaza ca recrutarea, numirea, suspendarea, modificarea, incetarea raporturilor de serviciu si regimul disciplinar ale secretarului general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale se fac in conformitate cu prevederile partii a VI-a, titlul II.

Dupa cum se poate observa, Titlul II din Codul administrativ este Statutul functionarilor publici, titlu ce cuprinde si dispozitiile legale ce fac obiectul art. 514 din Codul administrativ.

Prin urmare, in opinia naostra, intrucat aceste dispozitii legale nu fac distinctie intre categorii de functii publice sau de functionare, apreciem ca dispozitiile art. 514 alin.(1) lit.e) din Codul administrativ sunt incidente si in ceea ce priveste functia publica de conducere de secretar general al unitatii administrativ-teritoriale.
 

Avand in vedere ca acest art. 514 reglementeaza suspendarea raportului de serviciu din initiativa functionarului public, apreciem ca pentru a opera functionarul public interesat trebuie sa informeze conducerea unitatii adminsitrativ-teritoriale, cu respectarea dispozitiilor alin.(2) teza a II-a a articolului anterior mentionat.
 

Astfel,  pentru situatia de la art. 514 alin.(1) lit.e), functionarul public este obligat sa informeze autoritatea sau institutia publica cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de incidenta situatiilor prevazute la alin. (1), in toate cazurile functionarul public avand obligatia de a prezenta documentele doveditoare ale situatiilor care conduc la suspendarea raporturilor de serviciu.
 

Prin urmare, in opinia noastra, odata cu indeplinirea obligatiei legale de informare in termenul prevazut de lege, dispozitiile art. 514 alin.(1) lit.e) devin efective. Pentru a opera aceste dispozitii, apreciem ca actul administrativ de numire la cabinetul demnitarului trebuie intocmit anterior realizarii informarii autoritatii publice din cadrul careia functionarul public in cauza isi suspenda activitatea, astfel incat termenul de 5 zile lucratoare sa poata fi in concret calculat, pana la intervenirea suspenarii propriu-zise.

 

La suspendarea raportului de serviciu functionarul public are indatorirea sa predea lucrarile si bunurile care i-au fost incredintate in vederea exercitarii atributiilor de serviciu, cu respectarea termenelor si procedurilor stabilite in acest sens la nivelul institutiei sau autoritatii publice (art. 524 din C.adm).

 

Actul administrativ de suspendare a raporturilor de serviciu ale functionarului public se incheie in forma scrisa si trebuie sa contina in mod obligatoriu urmatoarele elemente:

a) temeiul legal al suspendarii raporturilor de serviciu, identificat prin dispozitia legala incidenta, precum si actele doveditoare care stau la baza incadrarii in textul de lege (temeiul legal il reprezinta art. 514 alin.(1) lit.e), iar actele doveditoare sunt dispozitia primarului de numire la cabinetul sau a functionarului public si informarea autoritatii intocmita de functionar in termenul prevazut de lege);

b) numele si prenumele functionarului public;

c) denumirea functiei publice, individualizata prin categorie, clasa si, dupa caz, grad profesional;

d) data de la care se suspenda raporturile de serviciu ale functionarului public si modalitatea de suspendare;

e) perioada pentru care se constata sau se aproba suspendarea raporturilor de serviciu;

f) termenul stabilit pentru aplicarea prevederilor art. 524 alin. (1), respectiv pentru predarea lucrarilor si a bunurilor incredintate pentru exercitarea functiei publice din care se suspenda.

 

Potrivit art. 94 alin.(2) lit.b) din Legea nr.161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,  functionarii publici nu pot detine alte functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate in cadrul cabinetului demnitarului, cu exceptia cazului in care functionarul public este suspendat din functia publica, in conditiile legii, pe durata numirii sale.

 

In concluzie, apreciem ca suspendarea raporturilor de serviciu pentru incadrarea la cabinetul demnitarului poate interveni si cu privire la functia publica de conducere de secretar general al unitatii administrativ-teritoriale, cu conditia respectarii conditionalitatilor legale sus-mentionate.

 

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>

 

 

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016