Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Achizitie cu depasire termen inregistrare ONAC. Ce procedura corecta vom urma?

de Cristian Tanase 18 Dec. 2019 662

Achizitie cu depasire termen inregistrare ONAC. Ce procedura corecta vom urma?
O unitate publica a depasit termenul de inregistrare in registrul utilizatorilor ONAC pentru incheierea de contracte si acorduri cadru achizitie hartie xerox. In acest caz este legal sa se achizitioneze sub pretul cu care au fost incheiate aceste contracte?


Raspunsul specialistului:

Potrivit art. 9 alin.(6) din OUG 46/2018, ONAC furnizeaza activitatile de achizitii centralizate si activitatile de achizitii auxiliare exclusiv in beneficiul utilizatorilor inregistrati in Registru. Neinregistrarea in Registru nu exonereaza utilizatorii principali de obligatia prevazuta la art. 6 alin. (1) din acest act normativ si nu da dreptul acestora sa aplice dispozitiile art. 6 alin. (2).

Prin urmare, in opinia noastra, neinregistrarea in Registru nu exonereaza autoritatea de obligatia de a achizitiona produsele si serviciile in sistem centralizat de catre ONAC prin una dintre urmatoarele modalitati:

a) prin utilizarea acordurilor-cadru centralizate incheiate de ONAC potrivit dispozitiilor Legii nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) prin utilizarea sistemelor dinamice de achizitii administrate de catre ONAC in numele si pentru utilizatori, potrivit dispozitiilor Legii nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
Totodata, prin exceptie de la prevederile alin. (1) al art. 6 din acelasi act normativ, utilizatorii principali nu au obligatia de a realiza achizitiile de produse si servicii achizitionate in sistem centralizat intr-una dintre modalitatile prevazute la alin. (1) in cazul in care realizeaza aceste achizitii:
a) intr-o alta modalitate exceptata de la aplicarea dispozitiilor Legii nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, sau prin aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 71/2012 privind desemnarea Ministerului Sanatatii ca unitate de achizitii publice centralizata, aprobata cu completari prin Legea nr. 184/2013, cu modificarile ulterioare;
b) prin intermediul unei alte unitati de achizitii centralizate dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit prevederilor art. 46 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Atragem atentia ca aceste reguli sunt aplicabile doar utilizatorilor principali definiti la  art. 2 lit.g) din OUG nr.46/2018 ca fiind autoritate contractanta care este institutie centrala, organism de drept public care functioneaza in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea institutiei centrale ori in asociere de institutii care cuprinde cel putin o institutie centrala sau un organism de drept public care functioneaza in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea institutiilor centrale.

Pe cale de consecinta, intrucat legiuitorul a interzis in mod expres utilizatorilor principali sa aplice dispozitiile art. 6 alin.(2) din OUG nr.46/2018, care le conferea dreptul sa achizitioneze in nume propriu, fara a apela la sistemul centralizat, intrucat din informatiile dvs nu rezulta ca va sunt incidente dispozitiile art. 6 alin.(4) din OUG 46/2018, in opinia noastra, autoritatea nu poate uza de aceste prevederi legale si deci, pe cale de consecinta, nu poate incheia contracte sau acorduri-cadru in afara sistemului centralizat.  

 

Raspuns oferit de PortalInstitutiiPublice.ro!

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016