Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Aparitia si prevenirea stresului la locul de munca

de Ana Tudor 10 Ian. 2014 2253

Aparitia si prevenirea stresului la locul de munca
Stresul in munca poate fi definit precum rezultatul cel mai daunator, fizic si psihic, ce se produce atunci cand cerintele postului nu se potrivesc cu resursele, capacitatile si nevoile angajatului. Cu alte cuvinte, stresul in munca apare atunci cand solicitarile mediului de munca depasesc capacitatea angajatilor de a le face fata.


Principalii factori care conduc la stres (agentii stresori) sunt:
 
a) Factori intrinseci activitatii si ritmul de munca:
- sarcina de munca supra/subdimensionata in raport cu capacitatea executantului, ce poate conduce fie la suprasolocitare, fie la subsolicitare;
- lipsa controlului asupra ritmului de munca.
 
b) Factori organizationali si de conducere:
- ambiguitatea rolului (sarcinilor);
- slaba comunicare si lipsa de informare in cadrul organizatiei;
- lipsa de consultare si participare la luarea de decizii;
- restrictii nejustificate in raport cu comportamentul in munca;
- lipsa posibilitatii de control si autocontrol.
 
c) Relatiile la locul de munca:
- relatii dificile cu sefii, colegii si/sau subordonatii;
- lipsa sentimentului de apartenenta la grup;
- climat psihosocial necorespunzator;
- lipsa aprecierii, recunoasterii si sustinerii din partea celorlalti;
- izolare fizica sau sociala.
 
d) Factori ai mediului fizic:
- factori cu nocivitate obiectiva sau perceputi ca nocivi: zgomot, vibratii, iluminat necorespunzator, noxe chimice, radiatii etc.;
- existenta riscului de accidentare.
 
Cum recunoasteti starea de stres:
 
Efectele stresului profesional se pot manifesta in plan comportamental, fiziologic si psihologic. Posibilele semne care va pot ajuta sa identificati stresul in stadiu incipient sunt:
 
- Performanta scazuta in munca – greseli, lipsa de decizie, semne de oboseala, rezistenta la schimbare;
- Neimplicare – pierderea interesului pentru munca, pasivitate, intarzieri, absenteism sau cresterea absentelor din motive medicale;
- Comportament agresiv – iritabilitate, criticarea celorlalti, abuzuri verbale, hartuire, vandalism;
- Comportament negativ – nervozitate, certuri, ton necorespunzator, refuzul de a asculta sfaturile si sugestiile celor din jur.
 
De ce stresul trebuie sa fie una dintre preocuparile angajatorului:
 
1) Ca angajator aveti obligatia legala sa asigurati angajatilor dvs. conditii care sa nu conduca la imbolnaviri profesionale. Si stresul este un factor de risc care provoaca imbolnavire profesionala.
2) Ca angajator veti dori sa reduceti costurile provocate de stres, costuri date de:
- scaderea productivitatii muncii ca urmare a reducerii performantelor angajatilor;
- fluctuatia de personal;
- cresterea absentelor pe caz de boala.
 
Cum eliminam stresul la locul de munca:
 
Atunci cand stresul poate conduce la imbolnavire profesionala, iata ce trebuie sa faceti ca angajator:
- Identificati riscurile de stres in munca;
- Stabiliti persoanele care pot fi afectate de stres si in ce mod;
- Evaluati riscurile de stres in munca;
- Adoptati masuri de eliminare sau reducere a stresului la locul de munca;

 
Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.17 din 3 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016