de Marius Matei 09 Iul. 2020 573 |
Un ordin semnat recent, anuntat de ministrul Muncii, Violeta Alexandru, va concretiza masurile propuse in ultima perioada. Comunicarea electronica, reducerea drumurilor pana la sediul institutiilor abilitate, aflate in subordinea ministerului, transmiterea documentelor in format electronic si eficientizarea proceselor de lucru alaturi de eliminarea erorilor sunt doar unele dintre obiectivele care se asteapta de la intreg procesul de digitalizare.
"Daca am putut comunica electronic in pandemie (si a fost si usor si eficient) daca, de exemplu, pentru reinnoire acte romani din strainatate comunicarea lor cu reprezentantii consulatelor, inclusiv pentru comunicarea de acte, se poate electronic, daca, in Romania, facem plati (deci avem incredere sa transferam bani) prin sistem online, va spun ca se poate digitaliza si administratia publica. Dar la modul real, nu de fatada.
Eu incep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majora ce solicit. Imaginea descrie pe scurt. Ma astept sa intampin obstacole, le voi gestiona. Cei care vor sa mearga pe acest drum, inseamna ca inteleg ca toata lumea s-a schimbat si ca administratia din Romania a ramas (mult) in urma. Prefer sa nu fiu simpatica unui sistem nereformat decat sa nu le dau o sansa celor care vad ca #sepoate sa ne modernizam. Spre binele tuturor. Fiecare angajat din sistemul public este si un beneficiar al unui serviciu al Ministerului", a scris ministrul Muncii, Violeta Alexandru, pe pagina sa de socializare.
De asemenea, ministrul a precizat ca "drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii" si ca cetatenii care beneficiaza de drepturi si servicii din partea Caselor de Pensii/Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca/Autoritatii pentru Plati si Inspectii Sociale, vor putea sa comunice electronic cu aceste institutii.
"Acesta va fi principalul mijloc de comunicare pana la momentul eliberarii documentului solicitat. Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face (pana nu ajung aici, nu ma las!) un singur drum, la final - pentru ridicare documente solicitate dupa confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul.
Fara alte drumuri, fara stat la cozi, fara a sta aplecat ca sa poti sa auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, pana de curand, il vedeai printr-un mic geam. Pensionarul in picioare, functionarul comod pe scaun. La Bucuresti, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o sa fac o noua verificare pe teren.
Asadar, cei care doresc sa comunice electronic cu institutiile din coordonarea mea, asa vom proceda. Cat mai comod pentru dansii pentru ca pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile institutiilor, vom comunica. Institutiile din subordinea MMPS au termen pana la 15 august sa implementeze acest mecanism de comunicare cu cetatenii. Ordinul este semnat!", a scris ministrul Muncii.
De asemenea, cetatenii care doresc sa aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghiseu vor putea face acest lucru in continuare, dar vor exista "cat mai multe oportunitati de comunicare cetatenilor, fara a le restrange pe cele existente", potrivit ministrului Violeta Alexandru.

Marius Matei, redactor InfoInstitutii.ro, aduce in atentia cititorilor stiri si noutati legislative cu privire la institutiile publice, sectorul bugetar si modificari legislative care ii privesc direct pe functionarii publici si nu numai. Experienta de aproape 10 ani in domeniu il califica pentru a face parte dintr-un colectiv de profesionisti.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.