Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

OUG nr. 2/2015 modifica prevederile controlului intern si controlului financiar preventiv pentru institutiile publice

de Ana Tudor 16 Mar. 2015 6237

OUG nr. 2/2015 modifica prevederile controlului intern si controlului financiar preventiv pentru institutiile publice
Controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv pentru institutiile publice sufera o serie de modificari, aduse de Ordonanta de Urgenta nr.2/2015, publicata vineri in Monitorul Oficial.


OUG nr.2/2015, adoptata de Guvernul Ponta, modifica mai multe obligatii care revin conducatorului unei entitati publice, cu privire la controlul intern/managerial si la controlul financiar preventiv.

Conform actului normativ, persoana aflata la conducerea unei institutii publice are urmatoarele obligatii:

- asigurarea elaborarii, aprobarii, aplicarii si perfectionarii structurilor organizatorice, reglementarilor metodologice, procedurilor si criteriilor de evaluare, pentru a satisface cerintele generale si specifice de control intern/managerial.

- elaborarea anuala a unui raport asupra sistemului de control intern/managerial, care se transmite Secretariatului General al Guvernului.

Multe dintre institutiile publice se confrunta cu mari probleme in implementarea si dezvoltarea sistemului de control intern managerial, iar motivele principale sunt:

- legislatia stufoasa, complexa, greu de inteles
- cerintele multiple exprimate nu tocmai clar
- metodologia complicata de aplicare

- lipsa unor indicatii privind procedurile specifice unor anumite tipuri de institutii publice
- consumul sporit de timp si energie necesitat

Aceste probleme determina intarzierea procesului de implementare si dezvoltare a sistemului de control intern managerial si genereaza raportari inegale ale stadiului lor.

In plus, Ministerul Finantelor Publice si Curtea de Conturi urmaresc atent implementarea sistemului de control intern managerial si pedepsesc aspru fiecare abatere sau nerespectare a legii in vigoare, mergand pana la neacordarea bugetului solicitat pentru anul urmator!


Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016