Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Decizia ICCJ: Clarificari privind gradatia de merit in invatamant

de Cristian Tanase 10 Mar. 2021 276

Decizia ICCJ: Clarificari privind gradatia de merit in invatamant
In Monitorul Oficial nr. 239 din 9 martie 2021 a fost publicata Decizia ICCJ nr. 7 din 8 februarie 2021 referitoare la interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 38 alin. (4^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 34 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare.


I. Titularul si obiectul sesizarii


8. Curtea de Apel Iasi - Sectia litigii de munca si asigurari sociale a dispus, prin Incheierea din 2 noiembrie 2020, in Dosarul nr. 175/89/2020, aflat pe rolul acestei instante, sesizarea Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in temeiul dispozitiilor art. 519 din Codul de procedura civila, in vederea pronuntarii unei hotarari prealabile cu privire la urmatoarea chestiune de drept: drepturile salariale reglementate de dispozitiile art. 5 (gradatie de merit) si art. 8 (majorarea de 10% a salariului de baza de care beneficiaza personalul didactic care indeplineste functia de diriginte, invatatorii, educatoarele, institutorii, profesorii pentru invatamantul primar, profesorii pentru invatamantul prescolar) din anexa nr. I - Familia ocupationala de functii bugetare „Invatamant" capitolul I lit. B din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare (Legea-cadru nr. 153/2017), sunt incluse in categoria „celelalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar", astfel incat, in temeiul dispozitiilor art. 34 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare (Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018), incepand cu 1 ianuarie 2019, se mentin cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2018 sau intra sub incidenta dispozitiilor art. 38 alin. (4^1) din Legea-cadru nr. 153/2017?
 

INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE In numele legii DECIDE: Admite sesizarea formulata de Curtea de Apel Iasi - Sectia litigii de munca si asigurari sociale, in Dosarul nr. 175/89/2020, pentru pronuntarea unei hotarari prealabile si, in consecinta, stabileste ca:


In interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 38 alin. (4^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 34 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare, drepturile salariale reglementate de art. 5, respectiv de art. 8 din anexa nr. I - Familia ocupationala de functii bugetare „Invatamant" capitolul I lit. B din Legea-cadru nr. 153/2017, intra sub incidenta prevederilor art. 38 alin. (4^1) din aceasta lege.
 

(....)
 Potrivit dispozitiilor art. 38 alin. (4^1) din Legea-cadru nr. 153/2017, prin exceptie de la prevederile alin. (4), personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, personalul didactic de conducere si personalul de indrumare si control din invatamant beneficiaza:




a) incepand cu 1 ianuarie 2019, de prima transa de 1/4 din diferenta dintre salariul de baza prevazut de lege pentru anul 2022 si cel din luna decembrie 2018;
b) incepand cu 1 ianuarie 2020, de a doua transa de 1/4 din diferenta dintre salariul de baza prevazut de lege pentru anul 2022 si cel din luna decembrie 2018;
c) incepand cu 1 septembrie 2021, de salariile de baza prevazute de lege pentru anul 2022.



55. Conform art. 38 alin. (6) din Legea-cadru nr. 153/2017, in situatia in care, incepand cu 1 ianuarie 2018, salariile de baza, soldele de functie/salariile de functie, indemnizatiile de incadrare sunt mai mari decat cele stabilite potrivit acestei legi pentru anul 2022 sau devin ulterior mai mari ca urmare a majorarilor salariale reglementate, se acorda cele stabilite pentru anul 2022.

(...)


Tinand seama de cele sus-aratate, rezulta ca, intrucat dispozitiile art. 34 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 se refera la salariul brut lunar, ele nu sunt aplicabile in cazul personalului didactic care beneficiaza de gradatia de merit la care se refera art. 5 sau de majorarea de 10% instituita prin art. 8 din anexa nr. Icapitolul I lit. B din Legea-cadru nr. 153/2017. Pe cale de consecinta, trebuie considerat ca sunt incidente prevederile art. 38 alin. (4^1) din Legea-cadru nr. 153/2017, drepturile salariale ale personalului didactic beneficiar trebuind calculate, incepand cu data de 1 ianuarie 2019, prin raportare la aceste dispozitii legale.


Consultati decizia integrala AICI.


 

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016