Pontare salariat in cumul in institutia publica. Procedura corecta

de InfoInstitutii.ro 30 Nov. 2021 1531

Pontare salariat in cumul in institutia publica. Procedura corecta
In cadrul unei institutii publice de cultura, un salariat are cumul de functii in aceeasi unitate: un contract de munca de 8 ore/ zi si un contract de doar 50 ore/luna. Poate fi acesta pontat si in zilele in care a fost in delegatie la functia de baza (unde i se deconteaza toate drepturile din HG nr. 714/2018) cu precizarea ca pontajul aferent lunii septembrie la functia cumul este pontat cu cate 2 ore/zi si sambata si duminica cu cate 5 ore? Acest pontaj se suprapune cu zilele ........ , in care a fost in delegatie la functia de baza.


 

Raspunsul specialistului:

La art. 34 alin.(2) din Legea 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice care indeplineste unele activitati cu caracter temporar, in tara si in strainatate, inclusiv cu ocazia delegarii sau detasarii, se stabilesc prin hotarare a Guvernului, daca prin prezenta lege sau alte acte normative in vigoare nu se reglementeaza altfel.

Aceste hotarari de Guvern la care se face referiri sunt HG 714/2018 si, dupa caz, HG 518/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Conform Codului administrativ si Codului muncii delegarea presupune schimbarea locului muncii, asadar in aceasta ipoteza delegarea reprezentand exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca.

Prin urmare, odata delegat in tara, salariatul nu isi mai desfasoara activitatea la locul muncii stabilit initial, respectiv la sediul angajatorului, ci in cazul mentionat de dvs intr-o alta localitate, la locul stabilit prin decizia de delegare.
 

Intrucat din cate intelegem salariatul exercita activitate in cumul, asadar indeplinind doua functii la acelasi angajator, apreciem ca pentru a-si exercita atributiile aferente celor doua functii acesta trebuie sa respecte toate clauzele si conditiile contractuale aferente fiecareia dintre acestea.

Or, in situatia in care pentru exercitarea uneia dintre cele doua functii, in speta de fata pentru cea de baza, salariatul este trimis in delegatie in tara, in opinia noastra, acesta nu poate figura prezent la functia desfasurata in cumul, intrucat nici nu poate asigura prezenta la sediul angajatorului si nici nu isi poate indeplini atributiile postului (organizare, semnare documente, etc.).
 

Aceasta mentiune se sustine in situatia in care contractul aferent functiei in cumul nu este modificat, locul muncii stabilit la sediul angajatorului, fara a fi stabilita posibilitatea de a muncii la distanta, sub formele prevazute de lege. Intr-o atare ipoteza, cand perntru ambele contracte desfasurate in cumul locul muncii este sediul angajatorului, apreciem ca pe perioada desfasurarii unei delegatii in alta localitate, in afara sediului angajatorului, persoana in cauza nu poate figura prezenta la sediul angajatorului si nu ar putea fi pontata.
 

Daca insa, potrivit contractului de munca, activitatea desfasurata in cumul se poate realiza la distanta, in regim de telemunca, cu respectarea conditionalitatilor impuse de lege pentru acest tip de activitati, in afara programului de munca aferent functiei de baza, apreciem ca activitatea ar putea fi desfasurata si in perioada efectuarii delegatiei.
 

Semnalam ca pe perioada cat salariatul se deplaseaza si se afla in delegatie va fi pontat ca atare si va primi drepturile stabilite in HG 714/2018, asa cum de altfel ati si mentionat.

Totodata, facem mentiunea ca potrivit art. 119 din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul are obligatia de a tine la locul de munca definit potrivit art. 16^1 alin.(1) evidenta orelor de munca prestate de fiecare salariat, cu evidentierea orelor de incepere si de sfarsit al programului de lucru, si de a supune controlului inspectorilor de munca aceasta evidenta, ori de cate ori se solicita acest lucru. Asadar, angajatorul are obligatia de a tine evidenta timpului de munca al salariatilor.

Timpul de munca este definit la art. 111 din Codul muncii, republicat, ca fiind orice perioada in care salariatul presteaza munca, se afla la dispozitia angajatorului si indeplineste sarcinile si atributiile sale, conform prevederilor contractului individual de munca, contractului colectiv de munca aplicabil si/sau ale legislatiei in vigoare.

Ori constituie timp de lucru intervalul de timp in care salariatul presteaza munca, se afla la dispozitia angajatorului si indeplineste sarcinile si atributiile sale.

In cazul in care salariatul este delegat, din pontaj trebuie sa reiasa orele de munca prestate in delegatie, daca acesta constituie timp de lucru in sensul dispozitiilor art. 111 din Codul muncii, republicat, situatie in care salariatul beneficiaza de diurna, insa nu poate figura in acelasi timp si prezent la sediul angajatorului pentru prestarea orelor de munca aferente contractului derulat in cumul.

Pe cale de consecinta, in opinia noastra, pe perioada cat se afla in delegatie in alta localitate, salariatul in cauza nu poate fi pontat ca prezent la sediul angajatorului si nu poate desfasura activitatea aferenta functiei in cumul in respectiva perioada.

O astfel de posibilitate ar putea fi insa permisa, pentru respectiva perioada, doar daca este reglementata expres in contractul aferent functiei detinuta in cumul posibilitatea de a munci ca telesalariat, in conditiile Legii nr. 81/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.


Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>

 

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016