de Ana Tudor 21 Feb. 2017 1454 |
Lucratorii care sunt expusi unor factori de risc fizic sunt protejati de legislatia in vigoare, asa ca angajatorii trebuie sa ia masuri in acest sens. Pentru a proteja sanatatea si securitatea angajatilor trebuie stabilit, in primul rand, daca exista sau nu acesti factori de risc.
De exemplu, zgomotul. Acesta produce o senzatie auditiva considerata jenanta si dezagreabila, iar nivelul acestuia este masurat in functie de intensitate, cat si de frecventa sunetelor pe care-l compun.
In situatia amintita mai sus zgomotul poate avea efecte nocive asupra starii de sanatate a angajatilor.
RISCURILE la care sunt expusi acest salariati:
- deficiente de auz
- stresul la locul de munca
- leziuni ale urechilor
- riscul vatamarii fatului in timpul sarcinii pentru lucratoare
La cererea angajatorului determinarile nivelului de zgomot se vor realiza de catre firme autorizate si de catre laboratoarele specializate in conditii de munca din cadrul Directiilor judetene de sanatate publica.
Atunci cand sunt depasite valorile de expunere superioare de la care se declanseaza actiunea, angajatorul trebuie sa stabileasca si sa aplice un program de masuri tehnice si/sau organizatorice pentru reducerea expunerii la zgomot.
Acesti lucratori au dreptul in cadrul examenului medical periodic, la un control audiometric preventiv.
ATENTIE! Angajatorii care nu respecta aceste norme de sanatate si securitate in munca vor fi sanctionati contraventional.
...puteti citi mai multe pe PortalSSM >>>
teeest
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.