de Ioana Stoica 03 Nov. 2022 464 |
Guvernul a aprobat in data de 2 noiembrie 2022 printr-un Memorandum, activitatile necesare pentru implementarea proiectului Politici sociale performante a€“ strategie nationala pentru implementarea performanta a politicilor familiale, care vizeaza infiintarea unui helpdesk in cadrul Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS).
Acest helpdesk, care va include si un call-center, are rolul de a simplifica accesarea de catre cetateni a serviciilor din domeniul politicilor familiale, prin instrumente moderne si canale eficiente, accesibile si accesibilizate de comunicare, adaptate la progresele tehnologiei moderne, conform Ministerului Muncii.
Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala gestioneaza plata beneficiilor de asistenta sociala pentru peste 6,5 milioane de beneficiari, administreaza si gestioneaza un buget de peste 27,1 miliarde lei pentru acordarea urmatoarelor beneficii sociale: alocatia de stat pentru copii, indemnizatia pentru cresterea copilului, venitul minim garantat, alocatia pentru sustinerea familiei, ajutorul pentru incalzirea locuintei, indemnizatia de hrana pentru bolnavii HIV/SIDA, alocatia de plasament, subventii acordate asociatiilor si fundatiilor, indemnizatia de sprijin ca urmare a situatiei epidemiologice determinata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, indemnizatia de sprijin pentru consumatorul vulnerabil de energie, compensare pentru consumul de energie electrica si gaze naturale pentru sezonul rece 2021 - 2022, asistenta in acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice, indemnizatia care se acorda pe perioada concediului de acomodare, programul national de suport pentru copii, in contextul pandemiei de COVID-19 - "Din grija pentru copii".
Pentru a facilita accesul cetatenilor la aceste tipuri de beneficii de asistenta sociala, ANPIS va avea si un call-center gestionat de 70 de experti externi, platiti din fonduri europene, pe perioada de implementare a proiectului.

Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.