ANAF publica documentatia tehnica SAF-T

de Cristian Tanase 26 Apr. 2021 968

ANAF publica documentatia tehnica SAF-T
ANAF supune atentiei, in scopul asigurarii pregatirii pentru conformarea cu cerintele de export ale fisierului standard de control fiscal, un set de documente ce detaliaza elementele obligatorii si optionale incorporabile la nivelul noului model declarativ SAFT.


Demersul se deruleaza in contextul angajamentului institutional de transparentizare a deciziilor cu impact asupra modului de raportare a contribuabilului la ANAF, iar documentele pe care le puteti descarca pentru o analiza aprofundata, sunt:

1. SAF-T_Romania_SchemaDefinitionCodes.xlsx – descrie intr-un format de organizare tabelara care este structura schemei SAF-T ce urmeaza a fi utilizata in Romania pentru raportarile fiscale SAF-T;

2. Romanian_SAF-T_Financial_Schema.xsd – descrie schema SAF-T ce urmeaza a fi utilizata in Romania pentru raportarile SAF-T. Formatul de descriere este XML Schema Definition (XSD) si este utila companiilor care dezvolta aplicatii pentru generarea automata a rapoartelor SAF-T;

3. Anexa SAF-T - Structura_D.docx - contine anexa Declaratiei si descrie toate regulile de validare in formatul propriu ANAF;

4. SAF-T OECD Schema version 2.0 – formatul standard OECD.

Precizam ca setul de documente, publicat pe portalul www.anaf.ro/Transparenta decizionala, este unul tehnic, iar formatul de expunere a informatiilor la nivelul documentelor elaborate a urmat linia prevazuta de standardul OECD 2.0., datorita faptului ca acesta se adreseaza, in acesta etapa, dezvoltatorilor de sisteme informatice.


In etapa urmatoare, ANAF va organiza reuniuni online pentru o mai buna diseminare a informatiilor legate de stadiul de dezvoltare a SAF-T.
 

Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in calitate de Beneficiar, implementeaza cu sprijinul Ministerului Finantelor proiectul intitulat „Consolidarea capacitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala de a sustine initiativele de modernizare” - cod SIPOCA 604, ce presupune implementarea unui fisier standard international de audit pentru toti contribuabilii (SAF-T).


SAF-T reprezinta un pas important in procesul de transformare digitala, ce va contribui impreuna cu celelalte initiative de digitalizare ale ANAF la o reducere semnificativa a decalajului fiscal la TVA. Ne bazam pe deschiderea si colaborarea mediului de afaceri pentru implementarea cu succes a acestui proiect precum si a celorlalte initiative de digitalizare ale ANAF. 

Sursa: ANAF
 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016