Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Dosarele persoanelor cu dizabilitati - centralizate intr-un sistem informatic. Accesarea online a documentelor va deveni posibila

de Cristian Tanase 02 Iun. 2022 366

Dosarele persoanelor cu dizabilitati - centralizate intr-un sistem informatic. Accesarea online a documentelor va deveni posibila
Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilitati (ANPDPD) in calitate de beneficiar, in parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR) si Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale (MMSS), implementeaza proiectul "Sistem National de Management privind Dizabilitatea (SNMD)", in cadrul caruia va fi dezvoltata o platforma nationala care va centraliza toate datele privind persoanele cu dizabilitati din Romania si va permite depunerea in format electronic a cererilor si dosarelor.


Obiectivul general al proiectului vizeaza dezvoltarea si implementarea platformei nationale centralizate pentru colectarea, stocarea si distribuirea informatiilor referitoare la persoanele cu dizabilitati (adulti si copii) catre autoritatile publice centrale si locale, beneficiari individuali si parteneri institutionali.

 

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

 

- Cresterea eficientei activitatii Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilitati (ANPDPD) si Comisiei Superioare de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap (CSEPAH), la nivel central, si Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC), la nivel judetean si al sectoarelor municipiului Bucuresti / Comisiilor de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap (CEPAH) si Comisiilor pentru Protectia Copilului (CPC), la nivel judetean si al sectoarelor municipiului Bucuresti, prin implementarea unui sistem informatic de management de cazuri care sa permita utilizatorilor inregistrati din cadrul ANPDPD, CSEPAH, DGASPC, CPC si CEPAH sa creeze si sa gestioneze dosarele persoanelor adulte si a copiilor cu dizabilitati, sa urmareasca, in mod centralizat, capacitatile de la nivelul centrelor rezidentiale si nerezidentiale de protectie sociala si sa permita utilizatorilor inregistrati din cadrul ANPDPD sa aiba acces mult mai rapid la informatiile inregistrate in noul sistem informatic de la nivelul DGASPC-urilor;

 

- Eficientizarea activitatii de la nivelul ANPDPD si DGASPC-uri prin introducerea de functionalitati de gestionare informatica a activitatii de tip registratura (intrare-iesire) on-line pentru/catre cetateni, mediul privat si alti parteneri institutionali si fluxuri automate de documente. Se va urmari automatizarea atat a fluxului de intrare on-line a cererii, formulare si alte documente de tipul transmiterilor/inregistrarilor on-line efectuate, precum si fluxul de iesire pentru transmiterea on-line a raspunsurilor, planificarilor (de ex. la comisia de evaluare adulti si copii etc)

 

- Eficientizarea activitatii de la nivelul ANPDPD, CSEPAH si DGASPC-uri, inclusiv CEPAH si CPC, prin introducerea de functionalitati de scanare si arhivare electronica a dosarelor persoanelor adulte si a copiilor cu dizabilitati, permitandu-se astfel si urmarirea si consultarea lor in format electronic;

 

- Centralizarea managementului obligatiilor de plata a drepturilor acordate persoanelor adulte cu dizabilitati, rezultand astfel o diminuare a posibilitatii aparitiei de erori si fraude, SNMD urmand a gestiona listele cu obligatiile de plata care vor fi transmise catre ANPIS pentru executia efectiva a platilor, fie direct catre beneficiari, fie direct catre furnizorii de servicii;

 

- Eficientizarea interactiunilor intre ANPDPD, CSEPAH, DGASPC-uri si CEPAH-uri cu beneficiarii directi (cetatenii) din domeniul protectiei persoanelor adulte cu dizabilitati, prin crearea de interfete bidirectionale prin care se pot depune cererile si dosarele in format electronic (scanat), care sa permita urmarirea stadiului aprobarii dosarului si transmiterea (tot electronic) a deciziei analizei dosarului.

 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016