de Marius Matei 20 Oct. 2016 1176 |
Guvernul a aprobat astazi, printr-o Hotarare, structura, organizarea si functionarea Registrului electronic national al nomenclaturilor stradale (RENNS). RENNS reprezinta un sistem de evidenta si consultare geospatiala a nomenclaturii stradale la nivel national. Acesta este realizat, actualizat si administrat de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (institutie aflata in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice) si se constituie exclusiv in format electronic.
Legea cadastrului si a publicitatii imobiliare nr.7/1996, republicata, cu modificarile ulterioare prin dispozitiile art.5, reglementeaza normele generale care definesc RENNS ca sistem unic de referinta la nivel national, in care sunt inscrise nomenclaturile stradale la nivelul comunelor, oraselor si municipiilor. Legea instituie obligativitatea utilizarii RENNS de catre institutiile si autoritatile administratiei publice centrale si locale in activitatea specifica, precum si obligatia autoritatilor administratiei publice de a proceda la furnizarea si actualizarea datelor cu privire la nomenclatura stradala proprie din registrul electronic al nomenclaturilor stradale.
Pentru asigurarea unei evidente unitare si pentru actualizarea la zi a unui registru informatic la nivelul comunelor, oraselor si municipiilor, autoritatile administratiei publice centrale si locale sunt obligate sa furnizeze elementele specifice nomenclaturii stradale si sa le introduca in sistemul RENNS.
Registrul electronic national al nomenclaturilor stradale este un sistem informatic ce pastreaza istoricul adresei administrative, pune la dispozitia utilizatorilor proceduri si metode pentru administrarea, validarea si consultarea publica a nomenclaturii stradale. RENNS asigura inregistrarea unica a fiecarei adrese administrative si furnizeaza utilizatorilor un cod unic al adresei (CUA). Mentionam ca datele din RENNS sunt publice, iar serviciile de descoperire si vizualizare sunt gratuite.
Prin folosirea acestui registru se va realiza eficientizarea unor procese de lucru existente din sectorul public si privat, reducerea riscului de a face erori, precum si beneficii indirecte ca, de exemplu, crearea unui mediu mai sustenabil prin sisteme de transport mai eficiente, urmare a unui registru imbunatatit al adreselor.
Marius Matei, redactor InfoInstitutii.ro, aduce in atentia cititorilor stiri si noutati legislative cu privire la institutiile publice, sectorul bugetar si modificari legislative care ii privesc direct pe functionarii publici si nu numai. Experienta de aproape 10 ani in domeniu il califica pentru a face parte dintr-un colectiv de profesionisti.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.