Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Gestiunea deseurilor, OBLIGATII ale generatorilor de deseuri si taxa de salubrizare catre primarii

de Ioana Stoica 03 Mai. 2022 83

Gestiunea deseurilor, OBLIGATII ale generatorilor de deseuri si taxa de salubrizare catre primarii
"Va rugam sa ne clarificati urmatoarea situatie: In conformitate cu Legea 101/2006 serviciului de salubrizare a localitilor (republicata), utilizatorii (generatorii de gunoi menajer si alte deseuri reciclabile) pot plati o taxa de salubrizare speciala catre Primarii pentru prestarea serviciului de salubrizare. In acest sens,o persoana juridica (ex o banca) care nu are contract direct de salubrizare cu un operator de salubrizare, dar plateste o taxa de salubrizare pentru preluarea gunoiului menajer la Primarie, ce obligatii privind gestiunea deseurilor are? In acest caz firma care plateste taxa de salubrizare nu primeste de la operatorul de salubrizare bonuri privind cantitatea de deseuri ridicata. In aceasta situatie, ce obligatii revin generatorilor de deseuri (ex. Mentinerea evidentei privind deseurile generate conform HG 856/2006)."


Raspunsul specialistilor:

 

Conform OUG nr. 92/2021 privind regimul deseurilor, art 23 (1) Producatorul de deseuri initial sau, dupa caz, orice detinator de deseuri are obligatia de a efectua operatiunile de tratare in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1)-(3) si art. 21 prin mijloace proprii sau prin intermediul unui operator economic autorizat care desfasoara activitati de tratare a deseurilor sau unui operator public ori privat de colectare a deseurilor in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1)-(3) si art. 21.

 

Conform definitiilor, Producator de deseuri - orice persoana ale carei activitati genereaza deseuri (producator initial de deseuri) sau orice persoana care efectueaza operatiuni de pretratare, amestecare sau de alt tip, care duc la modificarea naturii sau a compozitiei acestor deseuri.

 

Conform Ordonantei de urgenta 92/2021 privind regimul deseurilor art. 48 Pastrarea evidentei: Producatorii de deseuri... tin o evidenta cronologica lunara tabelara si o pun la dispozitia agentiei judetene pentru protectia mediului in format letric, la cerere, si electronic in sistemul pus la dispozitie de APM pana la 15 martie anul urmator raportarii, precum si la cerere autoritatilor competente de control.

 

Astfel, conform OUG 92/2021, intrucat sunteti generatori de deseuri aveti obligatia predarii acestora catre operatori economici autorizati pentru activitati de tratare a deseurilor (pot fi Primaria locala, firma de salubrizare, colector/reciclator autorizat etc), detinerea formularelor de transport prevazute in HG 1061/2008 privind transportul deseurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare sau a bonurilor/facturilor emise de catre operatorul autorizat, intocmirea evidentei lunare a gestiunii deseurilor in baza documentelor de predare-primire/transport/facturare detinute, pastrarea acestei evidente si raportarea anuala sau la cerere catre autoritati.

 

Un raspuns valabil la data de 2.05.2022, realizat de expertii de la emediu.ro >>>

 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016