Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Recomandari ANI pentru integritate in noul Parlament. Declaratii de avere si incompatibilitati

de Cristian Tanase 10 Dec. 2020 150

Recomandari ANI pentru integritate in noul Parlament. Declaratii de avere si incompatibilitati
In contextul alegerilor parlamentare care au avut loc in data de 06 decembrie 2020, Agentia Nationala de Integritate aduce la cunostinta persoanelor care au fost alese sa ocupe o functie eligibila, o serie de informatii utile privind respectarea cadrului legal de integritate:


 
• Prevenirea incidentelor de integritate
 

In vederea respectarii regimului juridic al incompatibilitatilor si al conflictelor de interese, persoanele interesate auposibilitatea de a consulta Ghidul privind incompatibilitatile si conflictele de interese (https://bit.ly/2Xgwite), precum si sectiunea de intrebari frecvente (https://bit.ly/2VVpDTJ), disponibile pe pagina de Internet a Agentiei.
 

De asemenea, in situatia in care este necesara oferirea asistentei de specialitate in ceea ce priveste regimul juridic al incompatibilitatilor si al conflictelor de interese, persoanele interesate se pot adresa Agentiei la adresa de e-mailani@integritate.eu, pentru solicitarea unui punct de vedere.

 
      • Depunerea declaratiilor de avere si de interese
 

In conformitate cu dispozitiile Legii nr. 176/2010, membrii Senatului si ai Camerei Deputatilor au obligatia de a depune declaratiile de avere si de interese, in termen de 30 de zile de la data validarii mandatului,la persoana desemnata de secretarul general al Camerei din care acestia fac parte.



Pentru completarea conforma a declaratiilor de avere si de interese, persoanele interesate au posibilitatea de a consulta Ghidul de completare a declaratiilor de avere si de interese (https://bit.ly/2QBGjyA).
 

Totodata, pentru facilitarea procesului de completare a declaratiilor, Agentia Nationala de Integritate recomanda utilizarea formularelor electronice ale declaratiilor de avere si de interese, disponibile pe pagina de Internet a Agentiei, la sectiunea "Formulare" (https://bit.ly/2KeSv6W). Ghidul de utilizare a formularelor electronice poate fi descarcat la adresa: https://bit.ly/2XarsO3.
 

Persoanele interesate se pot adresa Agentiei, in vederea clarificarii aspectelor referitoare la modalitatea de completare si depunere a declaratiilor de avere si de interese, la numarul de telefon 0372.06.98.69 sau la adresa de e-mail CompletareDAI@integritate.eu.
 

Atragem atentia asupra dispozitiilor art. 29, alin. (1) din Legea nr. 176/2010, potrivit carora "Nedepunerea declaratiilor de avere si a declaratiilor de interese in termenele prevazute de prezenta lege, precum si nedeclararea, in declaratia intocmita potrivit anexei nr. 1, a cuantumului veniturilor realizate, sau declararea acestora cu trimitere la alte inscrisuri constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50 lei la 2.000 lei. Agentia poate declansa din oficiu procedura de evaluare".
 

• Renuntarea la functia care atrage starea de incompatibilitate
 

De asemenea, pentru a evita o posibila situatie de incompatibilitate, facem cunoscute dispozitiile art. 17, alin. (1) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor, potrivit carora „Deputatul sau senatorul care, la data intrarii in exercitiul mandatului, se afla in una dintre situatiile de incompatibilitate prevazute in prezentul statut sau in alte legi speciale are la dispozitie un termen de 15 zile pentru a notifica Biroul permanent al Camerei din care face parte cu privire la starea sa de incompatibilitate. Dupa expirarea acestui termen, deputatul sau senatorul va opta, in termen de 30 de zile, intre mandatul de deputat sau de senator si functia ori functiile incompatibile, demisionand potrivit optiunii sale (...)".

 

• Sectiunea "INTERDICTIE 3 ANI"
 

Totodata, Agentia a actualizat sectiunea privind persoanele care au interdictia de a ocupa o functie aleasa timp de 3 ani, conform art. 25, alin. (2) din Legea nr. 176/2010, punand la dispozitia publicului date si informatii cu privire la persoanele in cazul carora s-a stabilit definitiv si irevocabil faptul ca s-au aflat in incompatibilitate sau conflict de interese: https://bit.ly/2DPeVLd.
 

Sursa: ANI 
 

(n.r. - modificarile din titlul comunicatului ne apartin)

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2021"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016