Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Stoparea risipei banului public. Membrii consiliilor consultative ale AJOFM sa nu mai fie remunerati!

de InfoInstitutii.ro 27 Oct. 2021 103

Stoparea risipei banului public. Membrii consiliilor consultative ale AJOFM sa nu mai fie remunerati!
Conform unui proiect de lege depus recent in Parlament, membrii consiliilor consultative ale agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca (AJOFM), ar trebui sa nu mai primeasca remuneratii, avand in vedere ca atributiile acestora, sunt, in unele cazuri, nesemnificative. Cu toate acestea, banii publici sustin aceste functii, conferite unor persoane numite direct, fara niciun fel de transparenta, fara garantia unor competente dovedite.


Deputata USR Pollyanna Hangan a depus acest proiect de lege in Parlament, care are ca scop stoparea risipei banului public. Concret, deputata a mentionat si faptul ca nu mai putin de 5 milioane de lei au fost alocati, in 2019, pentru plata indemnizatiilor de sedinta ale acestor membrii AJOFM.


Deputata USR Pollyanna Hangan, intr-un comunicat de presa:

„La inceputul anului, am depus un proiect de lege pentru ca membrii Autoritatilor Teritoriale de Ordine Publica – ATOP – sa nu mai fie remunerati. Proiectul depus astazi este similar, vizeaza eliminarea platii unor persoane care nu au niciun fel de rol executiv. Se consuma bani de la bugetul de stat fara a exista o transparenta in ceea ce priveste distributia acestor sume. Va reamintesc ca aceste persoane, pentru doar o sedinta pe luna, primesc 10% din indemnizatia directorului executiv al AJOFM”, potrivit Agerpres.


Conform dispozitiilor in vigoare din Legea 202/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, consiliile consultative tripartite exista la nivelul agentiilor judetene si, asemenea CA al ANOFM, sunt alcatuite din cate 15 membri:

 

- 5 membri, din care un membru reprezentant al autoritatilor publice locale, numit de presedintele consiliului judetean, si 4 membri reprezentanti ai serviciilor deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale propuse de agentiile teritoriale, numiti de prefect;

- 5 membri desemnati de confederatiile sindicale reprezentative la nivel national;

- 5 membri desemnati de confederatiile patronale reprezentative la nivel national.

Pentru fiecare membru al celor 42 de consilii consultative, remuneratia este de 10% din salariul de baza al directorului executiv al agentiei teritoriale pentru ocuparea fortei de munca.

 

 

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016