de InfoInstitutii.ro 05 Mai. 2021 4073 |
a€œUn salariat din cadrul compartimentului de asistenti medicali comunitari din aparatul propriu al primariei a fost transferat la cerere conform prev art 32 alin. (2) lit. b) din Legea 153 din 2017. Pentru ocuparea postului ramas vacant de asistent medical comunitar, cum procedam daca dorim ocuparea prin transfer, care sunt etapele de desfasurare a transferului la cerere? Este nevoie de o instiintare a D.S.P. pentru acordul de transfer a persoanei care a plecat /venit?"
Raspunsul specialistului:
Potrivit art. 551 alin. (3) din Codul administrativ, dispozitiile art. 376 alin. (2), 430, 432 - 434, 437 - 441, 443 - 449, 458 si art. 506 alin. (1) - (9) se aplica in mod corespunzator si personalului contractual.
Prin urmare, si in cazul personalului contractual mentionat transfeerul la cerere se realizeaza in conditiile si conform art. 506 din Codul admnistrativ.
Astfel, potrivit acestor prevederi legale, transferul la cerere:
- se face la solicitarea salariatului personal contractual,
- cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea salariatul,
- autoritatea sau institutia publica in cadrul careia s-a aprobat transferul la cerere al salariatului instiinteaza cu celeritate autoritatea sau institutia publica in cadrul careia isi desfasoara activitatea salariatului, despre aprobarea cererii de transfer,
- in termen de maximum 10 zile lucratoare de la primirea instiintarii, conducatorul autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea salariatul are obligatia sa emita actul administrativ de modificare a raporturilor de munca ale ale acestuia, cu precizarea datei de la care opereaza transferul la cerere,
- data de la care opereaza transferul la cerere nu poate depasi 30 de zile calendaristice de la data emiterii actului administrativ.
Autoritatile sau institutiile publice pot aproba proceduri interne de selectie a personalului contractual/functionarilor publici prin transfer, respectiv de verificare a conditiilor de realizare a transferului.
Asadar, procedura interna ar putea sa vizeze modul propriu-zis de organizare si realizare a transferului, inclusiv prin organizarea mai multor probe ce trebuie sustinute de eventualii candidati (probe scrise/interviu) sau alte asemenea aspecte, astfel incat aplicarea acesteia sa permita departajarea candidatilor.
Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente.
Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.