Acordarea sprijinului financiar unitatilor de cult si asociatiilor sportive - PROCEDURA

de Ioana Stoica 16 Feb. 2024 772

Acordarea sprijinului financiar unitatilor de cult si asociatiilor sportive - PROCEDURA
"Va rugam sa ne comunicati un punct de vedere referitor la acordarea sprijinului financiar pentru unitatile de cult si asociatia sportiva de pe raza comunei. Potrivit legislatiei in vigoare, exista un procent din veniturile proprii cuprinse in buget pe care putem sa-l alocam asociatiei sportive si unitatilor de cult?" Raspunsul specialistului:


1. Reglementarile legale in vigoare pe baza carora se poate acorda sprijin financiar pentru unitatile de cult  sunt:

 

Astfel, sprijinul financiar se poate acorda, in conformitate cu prevederile art. 136, alin. (1), art. 139, alin. (5), lit. „a” si ale art. 196 alin. (1) lit. „a” din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ,
 - art. 3, alin. (2) din O.G nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

- art. 4, alin. (2), art. 5, art. 14 si art. 15 din H.G. nr. 1470/2002 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.G. nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art.19 alin. (1) din Legea 273/ 2006 privind finantele publice locale
- H.C.L.privind aprobarea Regulamentului privind acordarea sprijinului financiar de la bugetul local pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, situate in raza comunei ;

 

Sprijinul financiar se poate acorda pentru completarea fondurilor proprii ale unitatilor de cult nelimitandu-se, pentru urmatoarele destinatii:

 

a) Intretinerii si functionarii unitatilor de cult fara venituri sau cu venituri mici;


b) onstruirii, in conditiile aprobarii documentatiilor tehnico-economice potrivit reglementarilor in vigoare, precum si repararii lacasurilor de cult;
c) conservarii si intretinerii bunurilor de patrimoniu apartinand cultelor religioase;
d) desfasurarii unor activitati de asistenta sociala si medicala ale unitatilor de cult;
e) amenajarii si intretinerii muzeelor cultural-religioase;
f) construirii, amenajarii si repararii cladirilor avand destinatia de asezaminte de asistenta sociala si medicala ale unitatilor de cult;
g) construirii si repararii sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult;
h) construirii si repararii sediilor unitatilor de invatamant teologic, proprietate a cultelor recunoscute.
i) lucrari de constructii si reparatii capitale/curente, etc.

 

Programele si proiectele de interes public pot fi selectionate pentru finantare in limita prevederilor bugetare anuale aprobate de catre Consiliul local, stabilit potrivit prevederilor legale referitoare la elaborarea, aprobarea, executarea si raportarea bugetului local.

Asadar, acordarea de sprijin financiar se face in limita sumelor prevazute anual in bugetul local cu aceasta destinatie, prin hotarare a Consiliului local, cu recomandarea incheierii unui protocol de finantare intre autoritatea publica locala si unitatea de cult beneficiara.

 

Protocolul de finantare se incheie intr-un termen stabilit de comun acord de cele doua parti, de la data adoptarii hotararii prin care a fost alocat sprijinul financiar de catre Consiliul local.

Procedura de acordare a unor forme de sprijin financiar pentru unitatile de cult recunoscute din Romania va cuprinde urmatoarele etape:

 

a) publicarea anuntului de participare;
b) predarea si inregistrarea documentatiei de solicitare a finantarii la Registratura Primariei Municipiului Dej;
c) verificarea eligibilitatii, inregistrarii si a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara a solicitantului;
d) evaluarea cererilor;
e) comunicarea rezultatelor;

 

2. Reglementarile legale in vigoare pe baza carora se poate acorda sprijin financiar pentru asociatiile sportive sunt:

 

- prevederile art. 2 alin. (2), art. 3, art. 12 alin. (2), art. 181 , art. 69 si art. 71 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 69/2000, privind Legea educatiei fizice si sportului, cu completarile si modificarile ulterioare;
- prevederile art. I, pct. 2 din Legea nr. 171/2015, privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 2/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si alte masuri,
- prevederile Hotararii nr. 569/2018 privind modificarea si completarea Normelor financiare pentru activitatea sportiva, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.447/2007. - prevederile art. 3 alin. (1) si (2), art. 11, art. 12, art. 20 lit. h) si k) si Anexa nr. 2, Cap. II, pct. 9, lit. b) din Legea nr. 273/2006, privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
-prevederile art. 46 alin. (1), lit. g) din O.G. nr. 26/2000, cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile art. 36 alin. (2) lit. b) si d), alin. (4) lit. a), alin. (6), lit. a) pct. 6, si in temeiul art. 45 alin. (1) din Legea nr. 215/2001, privind administratia publica locala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

 

Acordarea sprijinului financiar se poate realiza in urma incheierii unui contract de parteneriat, putand fi decontate anumite cheltuieli, dupa emiterea facturii.

 

Exemple de cheltuieli care se pot deconta:

- bareme arbitraj, decontare transport,
- taxe achizitionare echipamente,
- truse medicale,
- taxe anuale,
- taxe transferuri,
- taxe legitimatii noi, taxe vize medicale. Etc.

 Contractul de parteneriat va cuprinde atat obiectivele propuse la nivelul sportivilor legitimati in cadrul asociatiei cat si activitatile si tipurile de cheltuieli ce urmeaza a se efectua, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

 

Asadar, acordarea de sprijin financiar se face in limita sumelor prevazute anual in bugetul local la Cap. 67.02 ”Cultura, recreere, religie”, subcapitol 670501 – sport, articol 59.11 Asociatii si fundatii, in baza unei Hotarari a Consiliului Local.

Un raspuns oferit in februarie 2024, de catre expertii de la PortalInstitutiiPublice. Da click aici pentru mai multe sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si administratie publica.

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit