Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce prejudicii a identificat Curtea de Conturi la platile ANPIS in starea de urgenta

de Ioana Stoica 12 Aug. 2020 217

Ce prejudicii a identificat Curtea de Conturi la platile ANPIS in starea de urgenta
Raportul "Gestionarea resurselor publice in perioada starii de urgenta" realizat de Curtea de Conturi la solicitarea Parlamentului si publicat saptamana aceasta arata ca prejudiciile identificate la platile acordate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS) aferente perioadei starii de urgenta ajung la 4,04 milioane de lei, sub 1% din totalul platilor efectuate de institutie.


Conform raportului, "in contextul instituirii starii de urgenta, Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS) a fost desemnata sa asigure de la bugetul de stat, prin agentiile judetene pentru plati si inspectie sociala si a municipiului Bucuresti, continuitatea acordarii unor beneficii de asistenta sociala, dar si plata unei indemnizatii lunare pentru anumite categorii de contribuabili, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea virusului SARS-CoV-2, cum ar fi: (1) persoanele care au incheiate conventii individuale de munca, titular PFA, intreprindere individuala, intreprindere familiala care desfasoara efectiv o activitate sistematica de producere, administrare ori instrainare de bunuri sau presteaza servicii, indiferent daca are sau nu un scop lucrativ care intrerup activitatea, (2) avocatii a caror activitate este redusa, (3) participantii la activitatea sportiva, (4) persoanele fizice care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe, (5) alti profesionisti. Pe langa indemnizatiile platite beneficiarilor mentionati, entitatea controlata a mai avut ca obligatii legale acordarea in continuare a unor beneficii de asistenta sociala (stimulent de insertie, indemnizatie lunara pentru cresterea copilului, drepturile tinerilor pentru care conditia de acordare este frecventarea cursurilor scolare), precum si plata unor subventii in continuare centrelor de servicii care administreaza unitati de asistenta sociala care si-au inchis activitatea", citeaza Agerpres.

De asemenea, se mentioneaza ca platile reprezentand indemnizatii acordate de ANPIS pentru perioada starii de urgenta pentru reducerea/suspendarea/intreruperea temporara a activitatii unor sectoare economice, precum si beneficii de asistenta sociala/subventii acordate in continuare pe perioada starii de urgenta, au cumulat suma de 494,54 milioane de lei.

Controlul efectuat de Curtea de Conturi s-a realizat la ANPIS si la toate agentiile judetene pentru plati si inspectie sociala, inclusiv a municipiului Bucuresti, cu precizarea ca la agentiile judetene Arges, Giurgiu, Iasi si Olt nu au fost constatate abateri.

Astfel, conform raportului citat de aceeasi sursa, Curtea de Conturi a concluzionat ca, in general, activitatea s-a desfasurat in conditii de respectare a atributiilor legale, fara sincope, asigurandu-se continuitatea.
 

Au fost insa constatate anumite neconformitati cu legislatia aplicabila, unele producatoare de prejudicii, iar valorile platilor bazate pe abateri de la legislatie au fost urmatoarele: plati de 3,25 milioane de lei (din care s-au recuperat 121.000 lei) in cadrul indemnizatiei lunare acordata catre alti profesionisti a caror activitate a fost intrerupta; plati de 288.000 lei (din care s-au recuperat 31.000 lei) in cadrul indemnizatiei lunare acordata avocatilor a caror activitate a fost redusa; plati de 225.000 lei (din care s-au recuperat 65.000 lei), in cadrul indemnizatiei lunare acordata participantilor la activitatea sportiva; plati de 123.000 lei (din care s-a recuperat 6.000 lei) in cadrul indemnizatiei lunare acordata persoanelor fizice care detin drepturi de autor si drepturi conexe, care si-au intrerupt activitatea, concomitent cu incasarea unor venituri din alte surse; plati in valoare de 90.000 de lei in cadrul stimulentului de insertie/indemnizatie pentru cresterea copilului; plati in valoare de 59.000 de lei reprezentand indemnizatia lunara acordata persoanelor fizice care au incheiate conventii individuale de munca.



 

Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016