Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Inregistrare virare cota 50% din veniturile din chirii catre primarie. Cum procedam?

de Cristian Tanase 14 Iun. 2021 446

Inregistrare virare cota 50% din veniturile din chirii catre primarie. Cum procedam?
"Curtea de conturi a lasat masura de a vira cota de 50% (din incasare chirii) catre primarie. Pentru anul 2019 trebuie virata suma de aproximativ 19.000 lei, iar de anul acesta cota de 50%. Cum se fac inregistrarile contabile?"


 

Raspunsul specialistului:
 

Baza legala:
 

1. OMFP nr. 1917/ 2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, cu modificarile si completarile ulterioare

2. OUG nr. 57/ 2019 privind Codul administrative
 

Conform art. 333, alin. 3)  din OUG nr. 57/2019, in cazul in care contractul de inchiriere se incheie de catre titularul dreptului de administrare, acesta are dreptul sa incaseze din chirie o cota-parte intre 20-50%, stabilita, dupa caz, prin hotararea Guvernului, a consiliului judetean, a Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau a consiliului local al comunei, al orasului sau al municipiului prin care s-a aprobat inchirierea.
 

Din cazul prezentat de dvs., rezulta ca aveati dreptul sa incasati, respectiv sa inregistrati ca si venituri din chirii doar 50%, diferenta reprezinta in fapt o incasare, in contul unui tert (in cazul de fata, in contul primariei).


 

Conform pct 2.7.2.3 – Corectarea erorilor contabile din OMFP nr. 1917/ 2005: Eventualele erori constatate in contabilitate, dupa aprobarea si depunerea situatiilor financiare, vor fi corectate in anul in care acestea se constata. Corectarea erorilor contabile aferente exercitiilor precedente, aparute in urma unor greseli matematice, a greselilor de aplicare a politicilor contabile, ignorarii sau interpretarii gresite a tranzactiilor si altor evenimente, se efectueaza in conturile corespunzatoare de active, datorii si capitaluri, iar cele referitoare la venituri si cheltuieli se efectueaza in contul 117 «Rezultatul reportat». Corectarea erorilor aferente exercitiilor financiare precedente nu determina modificarea situatiilor financiare ale acelor exercitii. In notele la situatiile financiare trebuie prezentate informatii suplimentare cu privire la erorile constatate.
 

Astfel, pentru suma de 19 000 lei incasata si inregistrata eronat in contul de venituri din prestari de servicii in anul 2019 veti proceda la corectarea erorii contabile, respectiv:
 

4111 = 117    -19.000;      562 = 4111     -19.000;        512 = 462        19 000;          462 = 512     19.000  
Pentru sumele incasate pana in prezent si inregistrate in contul 751:
4111 = 751   - x lei;      562 = 4111     -x lei;        512 = 462        x lei;          462 = 512     x lei



Raspuns oferit de Crenguta Bodoc, expert judiciar, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>
 

 

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016