de Ana Tudor 04 Mar. 2014 5052 |
Inregistrarea fiscala a institutiilor publice se face pe baza unei declaratii speciale (040), formular aprobat prin Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 175 din 13.03.2007.
In baza declaratiei de inregistrare fiscala, organul fiscal elibereaza certificatul de inregistrare fiscala, in termen de 10 zile de la data depunerii declaratiei sau a cererii.
Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, iar declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.
Institutiile publice au obligatia sa depuna declaratia de inregistrare fiscala in termen de 30 de zile de la data infiintarii potrivit legii.
Declaratia de inregistrare fiscala trebuie sa aiba forma si continutul prevazute de lege. Art.75 alin.(2) din Codul de procedura fiscala prevede ca declaratia de inregistrare fiscala va cuprinde:
- datele de identificare a contribuabilului;
- categoriile de obligatii de plata datorate potrivit Codului fiscal;
- datele privind sediile secundare, datele de identificare a imputernicitului;
- datele privind situatia juridica a contribuabilului;
- alte informatii necesare administrarii impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat;
Pentru modificarile ulterioare depunerii declaratiei de inregistrare fiscala, in termen de 30 de zile, institutia publica trebuie sa depuna o declaratie de mentiuni (acelasi formular 040).
In cazul modificarilor intervenite in datele declarate initial si inscrise in certificatul de inregistrare fiscala, odata cu declaratia de mentiuni se depune si certificatul de inregistrare fiscala in vederea anularii acestuia si eliberarii unui nou certificat.
Declaratia de mentiuni este insotita de documente care atesta modificarile intervenite.
teeest