Inregistrarea la ANAF a institutiilor publice

de Ana Tudor 04 Mar. 2014 5052

Inregistrarea la ANAF a institutiilor publice
Inregistrarea fiscala a institutiilor publice se face pe baza unei declaratii speciale (040), formular aprobat prin Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 175 din 13.03.2007.


In baza declaratiei de inregistrare fiscala, organul fiscal elibereaza certificatul de inregistrare fiscala, in termen de 10 zile de la data depunerii declaratiei sau a cererii.

Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, iar declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Institutiile publice au obligatia sa depuna declaratia de inregistrare fiscala in termen de 30 de zile de la data infiintarii potrivit legii.
Declaratia de inregistrare fiscala trebuie sa aiba forma si continutul prevazute de lege. Art.75 alin.(2) din Codul de procedura fiscala prevede ca declaratia de inregistrare fiscala va cuprinde:

- datele de identificare a contribuabilului;
- categoriile de obligatii de plata datorate potrivit Codului fiscal;
- datele privind sediile secundare, datele de identificare a imputernicitului;
- datele privind situatia juridica a contribuabilului;
- alte informatii necesare administrarii impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat;

Pentru modificarile ulterioare depunerii declaratiei de inregistrare fiscala, in termen de 30 de zile, institutia publica trebuie sa depuna o declaratie de mentiuni (acelasi formular 040).

In cazul modificarilor intervenite in datele declarate initial si inscrise in certificatul de inregistrare fiscala, odata cu declaratia de mentiuni se depune si certificatul de inregistrare fiscala in vederea anularii acestuia si eliberarii unui nou certificat.

Declaratia de mentiuni este insotita de documente care atesta modificarile intervenite.

Autor: Ana Tudor
teeest



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 3 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit