Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Noi REGULI pentru ocuparea posturilor de conducere in sistemul de sanatate, pentru a creste capacitatea manageriala si administrativa

de Ioana Stoica 15 Iul. 2022 331

Noi REGULI pentru ocuparea posturilor de conducere in sistemul de sanatate, pentru a creste capacitatea manageriala si administrativa
La solicitarea Ministerului Sanatatii, Guvernul Romaniei a aprobat in data 13 iulie 2022, Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii. Actul normativ stabileste criterii noi de formare initiala si de ocupare a posturilor prin concurs pentru toate categoriile de functii de conducere din sistemul de sanatate: manageri, directori executivi si directori executivi adjuncti ai directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, conducerea serviciilor de ambulanta judetene si a Serviciului de Ambulanta Bucuresti-Ilfov, directori generali, directori medicali, medic-sef.


Pentru cresterea performantelor manageriale se introduc criterii de calitate aferente programelor de formare, elaborate de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii, in programul de asistenta tehnica din PNRR.

 

Mai mult, in vederea asigurarii unei dezvoltari profesionale continue in domeniul managementului sanitar, documentul introduce necesitatea absolvirii la 3 ani, pentru functiile de conducere din domeniul sanatatii, a unui curs de scurta durata in management sanitar sau managementul serviciilor de sanatate, avizate de Ministerul Sanatatii, in baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului Sanatatii.

 

Documentul prevede si alinierea mandatului managerilor de spitale cu cel al comitetelor directoare (formate din director medical, director de ingrijiri si director financiar) pentru a permite asigurarea continua a unui management eficient. In prezent, mandatul managerilor de spitale este de patru ani, in timp ce contractul de administrare al comitetelor directoare (formate din director medical, director de ingrijiri si director financiar) este de maxim trei ani, fapt care provoaca dificultati.

 

Pentru a putea realiza in mod coerent politicile publice ale Ministerului Sanatatii in domeniul resurselor umane si implicit prevederile din cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta, se are in vedere infiintarea unui Institut National de Management al Serviciilor de Sanatate, ca institutie publica cu personalitate juridica in subordinea Ministerului Sanatatii. Institutul se va infiinta prin reorganizarea Scolii Nationale de Sanatate Publica, Management si Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti.

 

“Este nevoie de o schimbare radicala si urgenta a modului in care sunt ocupate posturile de conducere din sistem. Performanta scazuta a sistemului de sanatate si ineficientele sale sunt cauzate si de capacitatea administrativa si manageriala redusa, deficitul fortei de munca si limitarea de formare profesionala in domeniul managementului sanitar”, a declarat ministrul Sanatatii, prof.dr. Alexandru Rafila.
 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016