PROCEDURA de urmat in cazul controalelor Inspectiei Muncii si ANAF ce vizeaza delegarea si detasarea a fost publicata

de Ioana Stoica 10 Mai. 2023 603

PROCEDURA de urmat in cazul controalelor Inspectiei Muncii si ANAF ce vizeaza delegarea si detasarea a fost publicata
Va precizam ca Inspectia Muncii colaboreaza cu Agentia NaTionala de Administrare Fiscala, cu privire la situatiile de delegare, detasare, detasare transnationala in care se pot afla salariatii, dupa caz, potrivit legii.


In acest sens Ordinul nr. 874/1.429/2023 al ministrului muncii si solidaritatii sociale si al ministrului finantelor privind aprobarea procedurii de aplicare a prevederilor art. IV alin. (1) si (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea unor acte normative a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 395 din 09.05.2023.

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2023!
 
Noile prevederi au in vedere plafonul diurnei, declararea diurnei in D 112, tratamentul fiscal, detalii AICI >>>

Acesta reglementeaza procedura si etapele de urmat ca urmare a controalelor, asa cum se precizeaza in textul Ordinului mai sus mentionat:

"SECTIUNEA 1

Verificarea, de catre Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, a situatiilor declarate de angajatori privind delegarea, detasarea sau detasarea transnationala in care se afla salariatii, dupa caz, potrivit legii

Art. 1. — Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, procedeaza, in cadrul controalelor realizate, la constatarea situatiilor de delegare, detasare, detasare transnationala in care se pot afla salariatii, dupa caz, potrivit legii, sau a nerespectarii prevederilor legale incidente pentru situatiile mentionate si incheie procese-verbale de control si, dupa caz, procese-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor.
Art. 2. — In actele de control intocmite, Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, confirma, in baza documentelor prezentate de catre angajator, natura veniturilor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, si a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate, potrivit prevederilor art. IV alin. (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea unor acte normative.
Art. 3. — Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, efectueaza aceste controale atat la cererea autoritatilor si institutiilor publice, precum si a oricaror alte entitati, cat si din oficiu, ca urmare a actiunilor de control proprii.
Art. 4. — Actele de control mentionate la art. 1 se transmit catre organele fiscale teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de maximum 45 de zile lucratoare de la data incheierii, pentru a fi avute in vedere in cadrul eventualelor actiuni de inspectie fiscala care vor fi efectuate la contribuabilii in cauza.

SECTIUNEA a 2-a

Reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, si a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate, primite de salariati, realizata de catre organele fiscale teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala 

Art. 5. — (1) Organele fiscale teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) selecteaza in baza analizei de risc contribuabilii la care Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, a efectuat controale specifice potrivit celor mentionate la Sectiunea 1 si pentru care actele de control au fost transmise catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(2) Organele fiscale teritoriale ale ANAF fundamenteaza constatarile in ceea ce priveste impozitul pe venit si contributiile sociale, tinand cont de constatarile efectuate de Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, cu privire la natura veniturilor acordate salariatilor sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, si a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate.

(3) La finalizarea verificarilor se incheie acte administrativ-fiscale, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 6. — (1) In situatia in care, in urma analizelor de risc si a controalelor inopinate efectuate de organele fiscale teritoriale ale ANAF, sunt identificate situatii de delegare/detasare/detasare transnationala, precum si de acordare a prestatiei suplimentare in baza clauzei de mobilitate, in care se afla salariatii contribuabililor care au facut obiectul analizei de risc/controalelor inopinate, pentru confirmarea naturii veniturilor realizate de salariatii contribuabililor in cauza, organele fiscale teritoriale ale ANAF solicita inspectoratelor teritoriale de munca din subordinea Inspectiei Muncii, in termen de maximum 15 zile lucratoare de la data finalizarii analizei de risc sau data incheierii procesului-verbal ca urmare a controlului inopinat realizat, efectuarea de verificari pentru constatarea uneia dintre situatiile de delegare, detasare, detasare transnationala in care se afla salariatii contribuabililor respectivi, potrivit prevederilor art. IV alin. (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea unor acte normative.

(2) Dupa primirea actelor de control de la inspectoratele teritoriale de munca, ANAF poate efectua actiuni de inspectie fiscala in care dispune, dupa caz, reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, si a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate, primite de salariati, in temeiul prevederilor art. 11 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, tinand cont de constatarile efectuate de Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca."

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016