Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Sistemul de taxare din turism, cea mai mare provocare pentru operatori, in 2017

de Ana Tudor 27 Ian. 2017 1990

Sistemul de taxare din turism, cea mai mare provocare pentru operatori, in 2017
Sistemul de taxare va fi cea mai mare provocare pentru operatorii din domeniul tursimului, considera conducerea Federatiei Industriei Hoteliere din Romania (FIHR). Totodata, este demn de mentionat ca FIHR nu a sustinut adoptarea impozitului specific, in forma actuala.


Ce este impozitul specific?

Reprezinta impozitul datorat de contribuabilii care au inscrisa ca activitate principala sau secundara activitatea corespunzatoare codurilor CAEN: 5510 - ,,Hoteluri si alte facilitati de cazare similare; 5520 - ,,Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata; 5530 - ,,Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere; 5590 - ,,Alte servicii de cazare; 5610 - ,,Restaurante; 5621 - ,,Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente; 5629 - ,,Alte servicii de alimentatie n.c.a.; 5630 - ,,Baruri si alte activitati de servire a bauturilor.

In acest fel, au fost emise 3 formule de calcul, in functie de codurile CAEN, iar in acest fel se doreste un tratament fiscal echitabil in mediul economic, respectand principiul proportionalitatii.

„Am considerat ca prin forma actuala nu se ating obiectivele legii, si anume simplificarea si reducerea controlului organismelor de stat, sustinerea jucatorilor mici si mijlocii din industrie, cresterea incasarilor la bugetul de stat, dar mai ales se elimina orice forma de stimulare a celor care investesc in turismul romanesc, in special in hoteluri”, a declarat joi Calin Ile, presedintele FHIR.

„Cei mai multi operatori sunt firme mici, 90% sunt IMM-uri, deci vor fi tratate fiscal ca IMM-uri, astfel ca impozitul specific nu-i va atinge; in acelasi timp, marii jucatori nu-si pot aduce aportul investitional de care avem atata nevoie, pentru ca acest aport nu se scade din taxare. In opinia noastra, investitiile in turism ar trebui stimulate prin mai multe metode, cum ar fi acordarea unor ajutoare de stat, reducerea unor taxe locale, acordarea de facilitati in primii doi-trei ani de functionare a unitatii hoteliere si/sau un regim fiscal mai relaxat pentru angajati”, a spus liderul FIHR. Calin Ile a precizat insa ca va continua sa lucreze impreuna cu autoritatile, urmand „modelul de succes al unor proiecte comune precum implementarea taxei de promovare prevazuta de Codul Fiscal sau cresterea bugetului promovarea turistica a Romaniei”, a mai completat Calin Ile, potrivit Mediafax.


FIHR se concentreaza pe mai multe directii de dezvoltare

In 2016, activitatea asociatiei a atins mai multe directii, aceasta sustinand interesele de grup ale industriei hoteliere, dezvoltarea unui sistem educational pentru stimularea forte de munca din turism, sustinerea unui sistem corect in "industria ospitalitatii", precum si internationalizarea turismului romanesc.

 

Autor: Ana Tudor
teeest



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016