de Ioana Stoica 17 Apr. 2017 21369 |
Fisa postului este obligatorie pentru orice institutie publica si reprezinta documentul care stabileste caracteristicile postului, de la obiective, la sarcinile si responsabilitatile fiecarui angajat.
Va prezentam in continuare un model de FISA POSTULUI pentru Secretar comuna primarie:
Informatii generale privind postul
Denumirea postului – functie publica Secretar primarie
Cod COR – 111302
Nivelul postului – de conducere
Scopul principal al postului – indeplineste prerogativele de putere publica aferente functiei detinute si asigura legalitatea actelor administrative intocmite de catre Consiliul local si de primar, prin gestionarea corespunzatoare a procedurilor administrative aplicabile la nivelul Primariei, si ofera servicii de calitate in cu publicul si cu celelalte institutii si autoritati publice.
Conditii specifice pentru ocuparea postului
Studii de specialitate – studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta in domeniul juridic sau administratie.
Perfectionari (specializari) – cursuri de perfectionare, conform Legii nr. 188/1999,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare privind statutul functionarilor publici.
Cunostinte de operare/programare pe calculator (necesitate si nivel) – MS Office si Internet – nivel mediu
Limbi straine (necesitate si nivel de cunoastere) – engleza sau franceza – nivel de baza
Abilitati, calitati si aptitudini necesare – experienta in domeniul juridic sau al administratiei publice, capacitate de lucru in conditii de stres si adaptare la volum mare de lucru,
obiectivitate si impartialitate in exercitarea functiei publice, si loialitate fata de lege si
fidelitate fata de institutia primarului si consiliul local.
Cerinte specifice – bun comunicator in toate formele de comunicare, disponibilitate la schimbare, indeplinirea conditiilor si respectarea situatiilor de incompatibilitate si conflicte de interese prevazute de lege pentru ocuparea unei functii publice, cunoasterea actelor normative ce reglementeaza domeniul administratiei publice locale.
Competenta manageriala (cunostinte de management, calitati si aptitudini manageriale: capacitati organizationale, dinamism, creativitate, rezistenta la stres, perseverenta, promptitudine; capacitate de a conduce si implementa la nivelul Primariei legislatia incidenta, hotararile Consiliului Local si deciziile primarului; capacitatea de a rezolva eficient
problemele cu care se confrunta institutia; capacitatea de asumare a responsabilitatilor; capacitatea de a lucra independent si in echipa; capacitatea de autoperfectionare si de valorificare a experientei dobandite; capacitatea de analiza si sinteza; competente pentru asigurarea unor servicii de calitate in relatia cu cetateanul si celelalte institutii si autoritati publice, competente de gestionare a conflictelor si arta negocierii.
Atributiile postului:
avizeaza, pentru legalitate, dispozitiile primarului si contrasemneaza hotararile Consiliului local pe care le considera legale;
participa la sedintele consiliului local;
asigura gestionarea procedurilor administrative privind relatia dintre consiliul local si primar, precum si intre acestia si prefect;
organizeaza arhiva si evidenta statistica a hotararilor consiliului local si a dispozitiilor primarului si comunica pentru realizarea acestor activitati cu autoritatile competente in domeniu, in special cu Arhivele Nationale ale Statului;
asigura transparenta si comunicarea catre autoritatile, institutiile publice si persoanele interesate a actelor prevazute la lit. a), in conditiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare;
asigura procedurile de convocare a consiliului local, si efectuarea lucrarilor de secretariat, comunica ordinea de zi, intocmeste procesul-verbal al sedintelor consiliului local, si redacteaza hotararile consiliului local;
pregateste lucrarile supuse dezbaterii consiliului local si comisiilor de specialitate ale acestuia;
semneaza alaturi de presedintele de sedinta procesele-verbale de sedinta si isi asuma, prin semnatura, responsabilitatea veridicitatii celor consemnate alaturi de presedintele de sedinta;
supune spre aprobare consilierilor locali, la inceputul fiecarei sedinte, procesul-verbal al sedintei anterioare;
... vezi fisa postului integrala aici >>

Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.